7 av 10 företagare vill ha mer kontakt

Vi frågade några av Vismas företagskunder hur de vill samarbeta med sin konsult och fick intressanta svar. Du som funderar på att införa fria samtal, skrota timpriserna, effektivisera och satsa på rådgivning – läs och skriv ut den här rapporten.

Så här svarar företagarna (“lite eller mycket intresserad av”):

78 procent vill prata mer nutid och framtid än dåtid, med sin byrå. 
67 procent vill få tätare uppdateringar om allt som rör deras ekonomi. 
66 procent vill ha tätare kontakt med sin byrå. 
56 procent vill ha utbildning i företagsekonomi.
50 procent vill ha hjälp att nå sina mål.

Företagarna svarar också att:

Hälften har bara kontakt med sin redovisningsbyrå en gång per år.
Kontakten sker ofta bara via mejl och telefon, inte personligen.
Spontana kontakter där redovisningskonsulten ringer frågar hur det går, är ganska ovanliga. Bara 40 procent av företagarna har någonsin upplevt det.

“Jag skulle vilja ha mer feedback, tips och råd. Som det är nu så gillar jag vår redovisningsbyrå men de har alltid så mycket att göra. Man känner ofta att man stör lite när man har frågor.”

“Skulle önska att det var mycket mer coaching, råd och uppföljning rent generellt bland alla redovisningskonsulter. Alla mina företagarvänner är ute efter det, men många konsulter kör den lätta vägen att endast bokföra."

10 frågor och svar

Vill du lära dig att möta dina kunders behov?

Nätverka med andra byråledare samtidigt som du ökar byråns vinst och kapacitet. Och gör kunden nöjdare än någonsin! Missa inte en prova på-workshop 12 september i Stockholm.

Läs mer och anmäl dig här

Visma eEkonomi

Visma eEkonomi

Bokföring och fakturering online

Visma eEkonomi passar dig som har enskild firma, handelsbolag och aktiebolag.

Läs mer