Gratis mall för arbetsorder i PDF

Varsågod, ladda ner vår gratis mall för arbetsorder! Ett bra första steg innan du investerar i ett arbetsordersystem. 

Projekthantering & tidshantering > Arbetsorder

Arbetsorder – Ladda ner gratis mall (PDF)

(Obs: Ladda ner mallen för arbetsorder till din dator och öppna PDF-filen med Adobe Acrobat för att utnyttja all funktionalitet.)

Vad är en arbetsorder?

En arbetsorder ska innehålla den information som är nödvändig för att kunna utföra ett arbete. Vad kunden vill ha från leverantören och vad som ska utföras, till exempel i en checklista. En målare kan få veta vilken yta han eller hon ska måla, med vilka redskap och i vilken nyans. Arbetsordern kan också innehålla en lista över förutbestämt material som visar hur många det ska vara av en viss vara, vilken storlek, färg eller form. Likaså kan ytterligare förbrukningsmaterial registreras på arbetsordern i det löpande arbetet. Information om när arbetet ska utföras, vilken adress eller position ingår också i arbetsordern.

 Tips! Så enkelt registrerar du tid
Ett webbaserat tidredovisningssystem ger dig och dina anställda möjlighet att rapportera tid, lönetillägg och resor var ni vill - i datorn, direkt i mobilen eller på surfplattan. Allt i en enda lösning med Visma Tid. Prova gratis!

Mall på blankett eller digitalt arbetsordersystem?

En arbetsorder-mall kan vara ett bra första steg för att hantera dina arbetsordrar, men i längden är det absolut enklaste att skapa dina ordrar i ett digitalt system som synkar all tid, material, resor och utlägg med både fakturering och bokföring. Då får du enkelt med dig alla händelser som ska faktureras eller bokföras istället för att knappa in uppgifterna på nytt i ekonomiprogrammet. Du slipper det manuella efterarbetet som kommer med en arbetsorder-mall i excel eller PDF, som inte erbjuder denna synkning. Med ett digitalt system blir det dessutom smidigare för alla inblandade när detaljer om arbetet finns tillgängligt på webben och mobilen, både som hjälp vid utförandet och som inrapportering för tid, resor, nytt material eller dokument.

App till Visma Tid - Mobil arbetsorder i app

Med Visma Tid kommer även arbetsorder mobilt. Du och dina medarbetare kan hantera hela arbetsordern och checka av vad som gjorts, dokumentera med bilder och bilagor samt förstås rapportera sin tid och utlägg. I Visma Tid kan de anställda rapportera fakturerbar tid, interntid, frånvaro, övertid, lönetillägg, resor, materialåtgång, maskintid med mera. Ett komplett system för allt som händer under dagen, oavsett om du arbetar framför datorn eller i mobilen. Smidigt för alla! 

 Upptäck våra projektverktyg & tidredovisningssystem – Visma Tid

Bygg, bilverkstad eller verkstad - Visma Tid funkar för alla branscher

  • Sköt all rapportering i mobilen, både tid, utlägg och materialåtgång

  • Hanterar rot/rut-uppdrag

  • Håll koll på milen och tjänstebilen

  • Få full överblick över hela arbetsordern

  • Hantera viktiga kontakter på språng

  • Håll koll på driftskostnad och maskintid

  • Lika smidigt för kortare uppdrag som långa projekt

 Tips! Nu finns även en större variant av Visma Tid – projektplaneringsverktyg Visma Tid Pro

Så funkar arbetsorder i Visma Tid tillsammans med Visma eEkonomi

Synkningen mellan Visma Tid och Visma eEkonomi är superenkel både för bokföringen och när du ska fakturera. Kunduppgifter kan synkas mellan programmen, liksom artiklar, resultatenheter och projekt. Du kan välja att delfakturera en pågående arbetsorder eller fakturera när den mobila arbetsordern är avslutad. Överföringen mellan Visma Tid och Visma eEkonomi går automatiskt.



Lev ut din passion

Här är bokföringsprogrammet för dig som driver företag eller som har en helt-fantastisk-affärsidé-du-måste-förverkliga-nu. Bokföringen puttrar på tryggt och säkert i bakgrunden och skapas av sig självt, simsalabim.

Visma eEkonomi

Lev ut din passion


Visma Tid

Smidig tid- och projekthantering för småföretagare. Jobba direkt från mobilen eller datorn.

Prova gratis



Följ vårt nyhetsbrev

Vi hjälper dig till ett framgångsrikt företagande.

Följ