Kontakta oss

Vi finns här om du behöver mer information, svar på någon fråga eller om du vill ha ett nytt ekonomiprogram.

Försäljning

Har du precis startat företag? Eller vill du kanske ha ett nytt ekonomiprogram? Våra säljare guidar dig.

Kontakta försäljning

 

Support

Är du redan kund hos oss och behöver hjälp i ditt program? Vår support finns här för dig via chatt, forum och telefon.

Kontakta supporten

 

Avtal & abonnemang

Om du har frågor eller vill göra förändringar i dina avtal och abonnemang hjälper vi gärna till. 

Kontakta avtal

Försäljning


Vi guidar dig om du behöver ett nytt ekonomiprogram. Här hittar du kontaktuppgifter och öppettider till vår försäljningsavdelning.

Öppettider:

Måndag - Fredag 8-16

Växel


Ring oss

Försäljning företag


Ring oss

forsaljning.spcs@visma.com

Chatta direkt

Försäljning Redovisningsbranschen


Ring oss

byra.spcs@visma.com

Chatta direkt

Support


Vi hjälper dig! 

Välj det program du behöver ha hjälp med nedan. 

Öppettider:

Chatt: Måndag - Fredag: 8-16
Telefon: Måndag - Fredag: 8-15

Avvikande öppettider:

Här hittar du våra avvikande öppettider.

Dela din skärm

Vi använder Teamviewer för fjärrstyrning vid behov. Om du i samtal med en supporttekniker ska dela din skärm kan du ladda ner Teamviewer här.

Ladda ner Teamviewer

 

Avtal & Abonnemang


Självbetjäning - lös ditt ärende själv

Vi förstår att behoven hos ditt företag kan förändras över tid, därför kan du på ett enkelt sätt själv säga upp ditt serviceavtal här. Uppsägningen kommer att gälla från och med innevarande avtalsperiods slut.

Här kan du också hämta en fakturakopia vid behov.

Du kan även registrera fler företag för att använda våra internettjänster. Gäller både för redovisningsbyråer och företag.

Gå till självbetjäning


Kontakta vår avtalsavdelning - vi hjälper dig

Här har vi samlat alla vanliga frågor och svar kring avtal och abonnemang.

Öppettider:

Telefon: Måndag - Fredag 9-15. 
Chatt: Måndag- Fredag 8-16.

Ring oss  Chatta direkt

Jag vill säga upp mitt avtal/abonnemang

Vi förstår att behoven hos ditt företag kan förändras över tid, därför kan du på ett enkelt sätt meddela oss här om du vill säga upp ditt serviceavtal. Uppsägningen kommer att gälla från och med innevarande avtalsperiods slut.

Självbetjäning

Jag har en fråga om mitt avtal

När måste jag säga upp mitt avtal?
Serviceavtalet ska sägas upp innan den nya avtalsperioden startar. I annat fall förlängs avtalet automatiskt med ytterligare en period. Avtalsperioden ser du på din senaste faktura från oss.

Kan jag överlåta min programlicens?
Vill du flytta din programlicens till ett annat organisationsnummer behöver vi ett skriftligt underlag signerat av en firmatecknare. Kontakta oss för mer information så skickar vi en länk till formuläret.

Kontakta oss

 

Kan jag använda mitt program utan serviceavtal?
Läs mer om vad som gäller för just ditt program här.

Jag har en fråga om min faktura

Hur gör jag för att få min faktura elektroniskt eller som e-post och slippa fakturaavgiften?
Med en enkel inställning kan du ta emot dina fakturor elektroniskt, hjälpa miljön och slippa fakturaavgiften: Så här gör du »

Jag har anmält att jag vill ha min faktura via e-post, men jag kan inte se att jag har fått någon?
Avsändare för mejl med fakturor från oss är noreply@inexchange.se.

Vi vill tipsa dig om att lägga den e-postadressen i din adressbok för att försäkra dig om att dina fakturor hamnar direkt i din inkorg.

Om du saknar en faktura som du tycker att du borde ha fått, kan den ha hamnat i mappen för skräppost.

Jag behöver en kopia på min faktura
Du kan hämta en kopia här, det krävs att du är inloggad.

Kontakta oss

Jag vill ändra inloggning/administratör till Mina Tjänster

Hur byter jag adminstratör?
Har din användare rollen Administratör kan du administrera användare.

Om du är registrerad som Administratör på vismaspcs.se har du rättighet att lägga upp nya användare och administratörer. 

Logga in med din e-postadress och ditt lösenord. Välj ditt företag uppe till höger och klicka på Användare, sedan Skapa användare och lägg upp din medarbetares e-postadress och välj vilka behörigheter han/hon ska ha på vismaspcs.se. Ett mejl skickas till användaren med information om hur man aktiverar kontot.

Finns användaren redan registrerad klicka på pennsymbolen bredvid användaren och välj Administratör och klicka Spara.

Hur gör jag om administratören inte finns kvar på företaget?

Som behörig firmatecknare kan du smidigt byta administratör på Mina Tjänster. Gör så här:

1. Säkerställ vem som är firmatecknare på ditt företag
2. Firmatecknaren fyller i och signerar via sitt Bank ID –  klicka här för att komma till formuläret. Alternativet är att du skriver ut denna blankett för manuell underskrift. 
3. När vi fått firmatecknarens underskrift ändrar vi administratör enligt dina önskemål.

Glömt lösenord?
Har du glömt ditt lösenord eller inte kommer vidare på din redan registrerade e-postadress? Väljer du glömt lösenord.

Klicka på glömt lösenord och en aktiveringslänk skickas till din registrerade e-postadress. Med en giltighetstid på 15 minuter.

Jag vill ändra min adress

Här kan du som administratör logga in på vismaspcs.se och ändra din adress under Företagsinställningar.

Eller lägg ett ärende till oss här.

Kontakta oss

 

Jag vill returnera/ångra köp

För oss på Visma Spcs är det viktigt att du som kund är nöjd med oss samt våra produkter och tjänster. Därför ger vi dig nöjd kund-garanti. Nöjd kund-garantin gäller i 30 dagar efter inköpet och för program och tjänster som hanterar bokföring, fakturering, löner eller redovisning. Om du vill utnyttja nöjd kund-garantin är du välkommen att kontakta oss.

 Kontakta oss

Avvikande öppettider

Under vardagarna finns vi tillgängliga för dig. Vårt supportforum är alltid öppet!

Följande dagar öppnar Supporten kl 9:
30 augusti

Följande dagar öppnar Avtal & Abonnemang kl 9:
22 augusti

Dagen före följande dagar har vi
öppet kl 8-13:

Midsommarafton
Alla helgons dag
Julafton 
Nyårsafton

När följande inträffar en vardag har vi
öppet kl 8-13:

Trettondagsafton
Skärtorsdagen
Valborgsmässoafton