På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Om du har två företag i ditt Administrationsprogram och vill slå ihop registren från de båda företagen, så kan vi hjälpa dig. De register vi kan slå ihop är kunder, leverantörer och artiklar. Statistikuppgifter, exempelvis antal i lager och omsättning i dessa register kan vi inte få över.
Vi kan inte slå ihop två företags fakturor och reskontrauppgifter och därför är det viktigt att du väljer att slå ihop registren till det företag som du vill jobba vidare med. Bokföringen kan du manuellt föra över med hjälp av SIE4-filer.
För att kunna göra sammanslagningen behöver vi en säkerhetskopia från de båda företagen du vill slå ihop.
I beställningen när du laddar upp säkerhetskopiorna behöver du ange följande i ett dokument som du bifogar:
Vi kan inte göra några justeringar av registren innan sammanslagningen.
Filen skickar du elektroniskt via länken som finns i mejlet från oss.
Vi konverterar 10 företag gratis, därefter debiterar vi konsultpris 600 kr/timme exklusive moms. Minsta debiteringstid är 1 timme.
Vi vill att du kontrollerar att alla uppgifter är korrekta innan du börja arbeta.