Tidsbesparingen blir störst om du väljer ett program där bokföringen och faktureringen är webbaserad och till stora delar automatisk
Osäker på vilket bokföringsprogram du ska välja? Vi guidar dig till rätt bokföringslösning, oavsett vilken bolagsform du har.
Visma eEkonomi är ett webbaserat fakturerings- och bokföringsprogram som effektiviserar din vardag som företagare med enskild firma eller eget aktiebolag.
Få mer tid över till föreningsarbete med webbaserad bokföring och fakturering.
När det kommer till att hålla koll på företagets administration finns inga program med lika lång erfarenhet som Visma Administration.
Visma Administration är landets mest använda affärssystem för småföretag.
Har du bara de rätta verktygen är det enkelt att betala ut lönerna.
Funktionerna som hjälper dig att fakturera rätt och arbeta effektivt i projekt.
Klicka, markera och dra ett element där du vill placera det på en sida. Sedan är det bara att publicera!
Utan några förkunskaper kan du enkelt bygga upp en proffsig närvaro på webben.
Med Visma Webshop kan vem som helst skapa sin egen nätbutik på ett par minuter.
Vi ger dig ett färdigt aktiebolag gratis när du köper vårt bokföringsprogram.
Du som nyligen har startat företag får halva priset på vårt bokföringsprogram.
Full kontroll på faktureringen och bokföringen. Dessutom tillgång till alla företagsuppgifter i mobilen. Visma eEkonomi gör det enklare att starta och driva eget.
Per Berggren, Kite Sverige AB
Här guidar vi dig som precis startat eller ska starta redovisningsbyrå genom marknadsföring, program och rådgivning.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket i molnet. Här finns program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket i molnet. Här finns program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver.
Visma Advisor fungerar som kärnan i din verksamhet och med programmet får du full koll på kunder och uppdrag.
Visma Advisor ingår i paketet Visma Smarta Byrån.
Visma Skatt & Bokslut Pro ger dig en automatiserad lösning för skatt, bokslut och deklaration.
Visma Skatt & Bokslut Pro ingår i paketet Visma Smarta Byrån.
Ett bokförings-och faktureringsprogram som är unikt på marknaden med överlägsen automation och flexibilitet.
Visma eEkonomi ingår i paketet Visma Smarta Byrån
Vill du lära nytt och utvecklas? Vi erbjuder allt från gratis webbinarier till ett kostnadsfritt byråpartnerprogram där vi även hjälper dig utveckla din byrå.
Som byråledare är det viktigt att ständigt utveckla sin redovisningsbyrå. Vi har en mängd olika erbjudanden och har hjälpt många att skapa fina resultat.
Nå nya höjder med vårt Growth Program. Tillsammans med erfarna coacher gör vi en strategisk plan som hjälper dig ta dom där viktiga stegen att bli en digital byrå.
Som redovisningskonsult är det viktigt att ha koll på alla program. Vi har en mängd olika utbildningar skapade specifikt för dig som redovisningskonsult.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket med program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver. Du betalar månadsvis i efterskott, utan bindningsstid.
Kanske har du hört talas om P27, XML pain.001 och ISO200022?
Här har vi samlat vad som gäller för ditt program!
I vårt supportforum kan du ställa din fråga och få svar
direkt från andra användare - dygnet runt.
Fler än någonsin vill starta eget företag, men vad ska man tänka på? Vi har sammanställt en komplett steg för steg-guide till dig som funderar på att starta eget.
Allt för dig som driver eller arbetar på en redovisningsbyrå
Människors beteende förändras och redovisningsbranschen med den. Vet du hur du ska dra nytta av förändringen för egen del? Vi ger dig kunskap och verktyg för att utveckla dig själv och din byrå i egen takt.
På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Ann Ljungberg är en äkta digital nomad som driver sitt enmansföretag från hamnar i New York, Las Palmas, Sevilla, Venedig ... resplanen är att inte ha en plan, säger hon. Foto: Privat.
För 12 år sedan stack hon ut på en båt tillsammans med sin man för att långsegla. Och där, på båten, startade hon ett företag.
- Lär känna kunden, ha koll på tekniken och ge bort det bästa du har. Har du de tre grejerna så kan du jobba var som helst i världen, säger Ann Ljungberg, lektör, författarcoach, skrivkursledare och mentor för webbföretagare.
Oftast jobbar hon från en hamn i en världsmetropol någonstans, uppkopplad mot ett wifi, ibland uppbackad av ett lokalt SIM-kort till datorn.
– Wifi fungerar oftast bra i hamn, säger Ann Ljungberg. Hon är trogen eEkonomianvändare.
Hösten 2014 har hon och maken lagt till med sin båt, en Overseas40 som är byggd för långsegling, i Brunswick Georgia, strax norr om gränsen till Florida. Vintern ska tillbringas i Karibien.
– Det blir nog trevligt, fast lite spännande att se hur pålitlig internetuppkopplingen är på Kuba, säger hon.
Förutom att vara författarcoach är Ann Ljungberg expert på digital marknadsföring. Här är hennes tre gyllene råd som funkar i alla sammanhang:
1. Lär känna kunden. Bättre! Det är viktigt att riktigt lära känna den kund du vill jobba med, använda deras ord och uttryck för vad de behöver hjälp med och kunna uttrycka det i film eller text, eller på annat sätt, på webben.
2. Ha koll på tekniken. Du behöver en fungerande webbsida och kunna jobba med nyhetsbrev. Nyhetsbrev som kundkontakt är allra viktigast. Många säger att nyhetsbrevet är dött men det är ändå där man har sin lojala ”tribe”.
3. Ge bort det bästa du har. Väldigt mycket av det! Det som kunden behöver, inte bara det som det är kul att få ge bort, utan det som verkligen kan vara matnyttigt för kunden. Det är ett bra sätt att få dem att skriva in sig på din mejllista.
Som barn hade Ann Ljungberg författardrömmar och gick mängder av skrivarkurser men hamnade ändå i IT-branschen, senast som konsultchef. – När vi sa upp oss hade jag ett år på mig att fundera: Vad kunde jag jobba med på distans? Efter ett tag fick jag in en fot på ett förlag som lektör och hade samtidigt privata kunder som jag hade fått kontakt med via ett digitalt författarnätverk. Det här var före Facebooks tid. Hon fick också tidigt koll på Google och såg att kunderna sökte på hennes namn, inte på ”skrivarkurs” eller ”författarskola”.
– Jag köpte en domän i mitt namn och så var jag igång. Jag har hela tiden utgått från min egen passion för texter och fått bra respons.
En del av Ann Ljungbergs kunder är experter som vill skriva en bok om sitt ämne.
– Säg att du är föredragshållare, då fungerar det utmärkt att erbjuda en bok som fördjupning. Boken demonstrerar din kompetens och fungerar som visitkort.
Att ge ut en bok på egen hand kan idag göras utan större investeringar. Ett books on demand-företag printar böckerna i samma takt som ordrarna kommer in och författaren betalar bara någon tusenlapp för att lägga upp boken för tryck.
Om författaren istället väljer att trycka en upplaga på 1500 exemplar kan det räcka att sälja 400 för att gå ihop ekonomiskt. Sedan tillkommer förstås kostnaderna innan tryck med sättning och korrektur.
– Jag går massor av kurser på nätet och är med i mastermindgrupper via Skype. Facebook är mitt fikarum.
– Naturligtvis att inte ha fysisk tillgång till familj och vänner. Men det händer mycket i livet ändå som man inte får ta del av, även om man finns på närmare håll.
– Chioggia en stad som gränsar till Venedig och också liknar Venedig, full av kanaler och palats men utan turister. Där var det helt underbart.
Text: Annica Jönsson
Fakta
Namn: Ann Ljungberg
Företag: annljungberg.se
Bransch: Lektör, författarcoach, skrivkursledare och mentor för webbföretagare.
Använder: Visma eEkonomi och snart Visma Webshop.
Hemsida: www.annljungberg.se
1. Du och företaget ges större trovärdighet.
2. Utrymme att demonstrera vad du gör. Beskriv med tydliga exempel i boken hur du hjälpt dina kunder! Det gör försäljningen enklare.
3. Attrahera nya kunder. Att köpa din bok är en låg investering för en potentiell kund men kan resultera i ett större samarbete.
4. Utökad maillista. Lägg in länkar till dina bästa blogginlägg eller filmer i boken.
5. Kan ge mediauppmärksamhet, föreläsningsuppdrag och öppnar för samarbete med lokala bokhandlare.
6. Kan ge en skjuts mot att ta bättre betalt.
7. Det är roligt!