Tidsbesparingen blir störst om du väljer ett program där bokföringen och faktureringen är webbaserad och till stora delar automatisk
Osäker på vilket bokföringsprogram du ska välja? Vi guidar dig till rätt bokföringslösning, oavsett vilken bolagsform du har.
Visma eEkonomi är ett webbaserat fakturerings- och bokföringsprogram som effektiviserar din vardag som företagare med enskild firma eller eget aktiebolag.
Få mer tid över till föreningsarbete med webbaserad bokföring och fakturering.
När det kommer till att hålla koll på företagets administration finns inga program med lika lång erfarenhet som Visma Administration.
Visma Administration är landets mest använda affärssystem för småföretag.
Har du bara de rätta verktygen är det enkelt att betala ut lönerna.
Funktionerna som hjälper dig att fakturera rätt och arbeta effektivt i projekt.
Klicka, markera och dra ett element där du vill placera det på en sida. Sedan är det bara att publicera!
Utan några förkunskaper kan du enkelt bygga upp en proffsig närvaro på webben.
Med Visma Webshop kan vem som helst skapa sin egen nätbutik på ett par minuter.
Vi ger dig ett färdigt aktiebolag gratis när du köper vårt bokföringsprogram.
Du som nyligen har startat företag får halva priset på vårt bokföringsprogram.
Full kontroll på faktureringen och bokföringen. Dessutom tillgång till alla företagsuppgifter i mobilen. Visma eEkonomi gör det enklare att starta och driva eget.
Per Berggren, Kite Sverige AB
Här guidar vi dig som precis startat eller ska starta redovisningsbyrå genom marknadsföring, program och rådgivning.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket i molnet. Här finns program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket i molnet. Här finns program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver.
Visma Advisor fungerar som kärnan i din verksamhet och med programmet får du full koll på kunder och uppdrag.
Visma Advisor ingår i paketet Visma Smarta Byrån.
Visma Skatt & Bokslut Pro ger dig en automatiserad lösning för skatt, bokslut och deklaration.
Visma Skatt & Bokslut Pro ingår i paketet Visma Smarta Byrån.
Ett bokförings-och faktureringsprogram som är unikt på marknaden med överlägsen automation och flexibilitet.
Visma eEkonomi ingår i paketet Visma Smarta Byrån
Vill du lära nytt och utvecklas? Vi erbjuder allt från gratis webbinarier till ett kostnadsfritt byråpartnerprogram där vi även hjälper dig utveckla din byrå.
Som byråledare är det viktigt att ständigt utveckla sin redovisningsbyrå. Vi har en mängd olika erbjudanden och har hjälpt många att skapa fina resultat.
Nå nya höjder med vårt Growth Program. Tillsammans med erfarna coacher gör vi en strategisk plan som hjälper dig ta dom där viktiga stegen att bli en digital byrå.
Som redovisningskonsult är det viktigt att ha koll på alla program. Vi har en mängd olika utbildningar skapade specifikt för dig som redovisningskonsult.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket med program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver. Du betalar månadsvis i efterskott, utan bindningsstid.
Kanske har du hört talas om P27, XML pain.001 och ISO200022?
Här har vi samlat vad som gäller för ditt program!
I vårt supportforum kan du ställa din fråga och få svar
direkt från andra användare - dygnet runt.
Fler än någonsin vill starta eget företag, men vad ska man tänka på? Vi har sammanställt en komplett steg för steg-guide till dig som funderar på att starta eget.
Allt för dig som driver eller arbetar på en redovisningsbyrå
Människors beteende förändras och redovisningsbranschen med den. Vet du hur du ska dra nytta av förändringen för egen del? Vi ger dig kunskap och verktyg för att utveckla dig själv och din byrå i egen takt.
På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Uppdaterad: 2016-01-20
Det började som ett roligt infall men utvecklades till den ultimata metoden att hitta nya kunder. Lotta Adolfsson är fotografen som arbetar aktivt med sin närvaro på sociala medier. Det har gett henne kunder över hela världen.
– Det är det här som är så viktigt med sociala medier och som man måste förstå, att man kan få kunder. Men det är inget latmansjobb. Allt detta, att folk inte tycker att det är ett jobb att syssla med sociala medier, det stämmer inte. Jag har varit väldigt aktiv och jobbat hårt för att finnas där ute. Och det lönar sig, säger Lotta Adolfsson som driver företaget MayaLee Photography.
Att synas via olika sociala kanalerna är ett värdefullt komplement till en hemsida. Här kan företagare utveckla relationer med följare och kunder och på så sätt påverka företagets varumärke i en positiv riktning.
Lotta är i dag aktiv på Flickr, Instagram, Pinterest, Vimeo och Facebook. Hon driver en blogg och en webbshop. Men även om all denna närvaro tar tid att underhålla ger det drivkraft till företaget.
– Det lönar sig absolut. Visst tar det mycket tid, men det är ett bra och givande jobb. Jag har fått kunder i bland annat USA, England och Australien.
– En av de riktigt stora grejerna som hände var att världens största inredningstidning, Romantica Homes med 350 000 utgivna exemplar varje månad, hittade mig via min webbshop. Och jag fick deras förstasida. Det var jättekul. I samma veva upptäckte även en av de största bildbyråerna i världen mig – och signerade mig. Så där säljer jag lite bilder, exempelvis till förlag i England och Frankrike samt reklambyråer i USA.
Lotta började sin bana med att sälja konstfotografier. Hon köpte sin första digitala kamera 2008 kamera och bara några månader senare började hon lägga upp bilder på bildtjänsten Flickr. Och något hände. Mejl från olika delar av världen strömmade till och Lotta hamnade på Flickrs startsida.
– Då tänkte jag att jag måste prova att vara min egen. Jag fick efterfrågningar från hela världen och sålde nästan bara utomlands. När jag kom igång med mina konstfoton som jag publicerade på Flickr upptäckte världens största konstbloggare mig och började att skriva om mig. I och med det fick jag hjälp med att skaffa kunder, de kom den vägen.
Hon startade också en webbshop och upptäcktes snart av USAs största vykortsföretag.
– Det var helt crazy. De köpte en bild av mig, vi skrev ett avtal som sa att bilden fick användas i två år. Nu säljs den som vykort i 500 butiker i USA, Canada och Hongkong. De har gjort det så snyggt med matchande kuvert, säger Lotta med stolthet i rösten.
Och med all rätt. Lotta har, med mycket arbete, lyckats skapa en vid kundkrets med rätt insatser i rätt forum. Sociala medier beskrivs ofta som en ny plattform för marknadsföring. Men det finns olikheter mellan de olika kanalerna och man ska vara medveten om vilka de är för att kunna välja ”rätt” kanal för sitt företag.
Att kunna nå så många olika slags kunder som möjligt är väsentligt och Lotta har delat upp inriktning på bilder i de olika sociala kanalerna. Instagram är den kanalen som är lite mer lättsam och mindre strikt. Där blandas bilder från systemkameran med bilder tagna av mobiltelefonen. På bloggen lägger hon också ut bilder som är lite enklare, där hamnar de foton som inte platsar på hemsidan.
– Men där, på min hemsida, är jag väldigt noga med vad som publiceras. Där hamnar inget halvdant utan där ska det absolut bästa ligga. Det är min portfolio.
– Emellanåt arbetar jag också på att hamna högt upp i Google, så att man hittar mig snabbt och enkelt. Det är egentligen viktigt men tar en hel del tid. Det ska man vara medveten om.
Att arbeta med sociala medier kan vara ett mycket effektivt sätt att engagera och skapa en känslomässig relation. Du får tillstånd att komma kunden in på livet. Ge besökarna en minnesvärd upplevelse och du har möjlighet att skapa ett klimat där besökare kommenterar och delar dina statusuppdateringar – även om de inte är dina kunder.
Lotta ser hela tiden nya möjligheter med medier. För ett tag sedan började hon filma och fick starka reaktioner från besökare på henne hemsida.
– Man måste våga göra saker och prova idéer. Jag tror att känslor går rakt in. Med en bild kan man förmedla känslor, med film kan man förmedla så mycket mer. Jag gillar så kallad film fusion, att man blandar rörlig bild med stillbilder. En film jag gjorde om ett bröllop och la ut på min hemsida fick till och med en kvinna att börja gråta fast att hon inte kände brudparet.
– Då känner jag att jag har lyckats och att det är värt allt hårt arbete.
8 tips till dig som vill synas i sociala medier
Text: Therese Palm
Foto: Lotta Adolfsson