Kom igång i Visma Lön 300/600

Visma Lön 300/600

Boka kom-igång hjälp

Perfekt för dig som är ny! Du får ett skräddarsytt upplägg med genomgång av inställningar, arbetssätt och grundläggande funktioner med möjligheter för vidareutbildning.

Behöver du mer information? Läs vanliga frågor.

Visma Lön 300/600

Boka specialisthjälp

För dig som vill ha hjälp med rådgivning i specifika frågor och djupgående information hur du kan komma igång och använda olika funktioner.

Behöver du mer information? Läs vanliga frågor.

Det här får du med specialisthjälpen

På ett skrivbord står en dator som visar hjälpande händer.

Hjälp i löneprocessen

Vi hjälper dig med alla typer av frågor som du stöter på i det löpande lönearbetet. Från beräkningar och korrigeringar till att göra inställningar för egna lönearter, ackumulatorer, scheman och avtal - för att lönearbetet ska gå så smidigt som möjligt för dig och dina anställda!

Ett äldrepar som är på semester.

ALLT gällande semester

Vi vet att det är svårt, men vi stöttar dig i allt gällande beräkningar, inställningar och avtalstolkningar när det kommer till semester. Självklart är vi med dig när du gör semesterårsavslut och ser till att semesterlönen stämmer för de anställda.

Kalender.

Retroaktiv löneberäkning

Vi hjälper dig med löneökningarna genom rutinen för retroaktiv löneberäkning. Vi ser till att uppgifterna blir rätt så att du kan vara säker på att alla nya löner stämmer, att semestervärden uppdateras korrekt och får det rätt på lönekörningen.

Kolumner och staplar.

Statistik och rapportering

Vi hjälper dig att få all rapportering på plats. Dels det som ska göras månadsvis, men självklart också det som du endast gör en gång om året. Så som Fora, Collectum, statistik och andra uppgifter till bokslutet.

En man med huvudet i molnen för att symbolisera digitalisering.

Digitalisering

För att minska det manuella jobbet i lönearbetet guidar vi dig rätt bland våra digitala tjänster, t ex Visma Lön Anställd där de anställda själva registrerar sina tider och avvikelser. Vi hjälper självklart till med anpassningar för att samarbetet med din kund ska bli så enkelt som möjligt.

Händer vid arbetsplats.

Arbetstidsförkortning och arbetstidskonto

För att de anställdas avsättningar och tidbanker ska stämma är vi med dig hela vägen när du ska göra inställningar för arbetstidsförkortning eller arbetstidskonto. Vi hjälper såklart till att tolka avtalen om de är krångliga.

Denna kalender är skapad av BokaMera logo BokaMera, ett bokningssystem hos Visma Spcs.

Vanliga frågor

Nästan allt faktiskt! Våra specialister är flexibla och hjälper till med det mesta gällande löneområdet. Semesterberäkning, inställningar för avtal, digitalisering är bara några exempel.

När du behöver hjälp utanför programsupporten är specialisthjälpen en god investering - oavsett om du är en ny eller mer erfaren användare.

Du bokar en tid som passar dig. Vi ringer upp på den avtalade tiden och delar skärm med dig via programmet Teamviewer samtidigt som vi går igenom dina frågor. Innan bokningstillfället ska du ha laddat ner Teamviewer via: https://www.898.tv/vismatv

Har du bokat Specialisthjälp ska du av/omboka senast 12 h före avtalad tid, och har du bokat Kom igång-hjäp ska du av/omboka senast 24 h före avtalad tid.

Av/ombokning gör du till: [email protected]