På Visma Spcs har vi en tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Vill du köpa direkt? Skapa ett gratiskonto och slutför ditt köp i programmet.
I grundlicensen ingår 1 Total-användare med fullständig behörighet i programmet för 359 kr/månad. Behöver du flera användare i programmet?
Tidrapportering |
---|
Attest
Enkel attestering med möjlighet till attestering i flera steg; projektledaren attesterar tiderna på sina projekt och attestansvariga attesterar tiderna för sina medarbetare. |
Flexbank
Tidsaldot justeras automatiskt om du arbetat mer eller mindre än du skulle ha gjort och programmet håller koll på detta via tidbanken. |
Frånvaro & frånvaro i period
Det är enkelt att registrera och planera frånvaro oavsett om det gäller en enskild dag eller under en period. De anställda kan även skicka in en ledighetsansökan och sjukanmälan snabbt och smidigt via app eller webb som går direkt till den attestansvariga. |
Interntid & arbetsmoment
Allt som registreras i programmet behöver inte ske via projekt. Därför erbjuder Tid Pro bra flöden för att hantera interna registreringar, moment och kommunikation. |
Intranät
Via flödet Nyheter & rutiner blir delningen av intern information en barnlek! |
Kvitto & företagsinköp
Registrera inköp som gjort för projektets räkning för att få korrekta kostnader samt underlag för löne- och fakturaunderlag. Självklart finns det även möjlighet att få ut bokföringsunderlag för dessa för att förenkla bokföringen. |
Körjournal
Slipp en manuell journal i tjänstebilen! I Tid Pro sammanställs informationen direkt systemet utifrån de registreringar som görs på bilen. |
Lönetillägg & ersättningar
Ob-ersättning och jour-risktillägg registrerar medarbetaren snabbt och enkelt. |
Maskin & utrustning
Missa inte att ta betalt för maskintiden! Du registrerar tiden som maskinen använts och blir på det sättet automatiskt underlag för vidare fakturering. |
Milersättning lön
Den anställde registrerar de sträcka som de kört och hamnar automatiskt på löneunderlaget. |
Privata utlägg
Utlägg som den anställde ska få utbetalt för registeras enkelt via app eller webb och blir sedan underlag för löneutbetalningen. |
Integration & samarbete |
Fördelning projekt och resultatenhet till lön
Genom registreringarna som dina medarbetare gör får du enkelt fördelning av resultatenhet samt projekt. |
Löneunderlag
Utifrån de tidsregistreringar och utlägg som dina medarbetare får du enkelt ut ett löneunderlag som du läser in till ditt löneprogram. Slipp manuella knapptryck och minska risken för fel! |
Integration mot Visma eEkonomi eller Visma Administration
Genom den smidiga integrationen kan du enkelt få över information om fakturaunderlag eller andra ändringar som du gör i kontakt eller projektregister. Du har dessutom möjlighet till uppföljning mot bokföringen vilket gör att du har full koll på allting från tidregistrering till slutlig bokföring. |
Samarbete med redovisningsbyrå (partnerportal)
Din byrå har möjlighet att skapa en kostnadsfri partnerportal som gör det möjligt för er att enkelt samarbeta på den nivå som passar er! |
Projekt och fakturering |
Debitering
Debitera enkelt kunden för tiden och övriga kostnader i projektet. Du får full överblick över vad som är debiterbart och ej debiterbart och kan följa upp så att ni lägger tid på rätt saker för ökad lönsamhet. |
Elektronisk signering av dokument
För de filer du laddar upp på projektet erbjuder vi e-signering så att du enkelt kan skicka dessa till kund. Självklart finns det möjlighet för signering via bankid för extra säkerhet. Du följer signeringsflödet hela vägen, kan följa upp om dokumentet inte signeras och skicka påminnelse om signering inte genomförts. |
Fakturering med fastpris, löpande fakturering & flexibel prissättning
Välj den prissättning som passar dig! Arbetar du med fastpris kan du enkelt välja om allt ska ingå i fastpriset eller om ex utlägg ska debiteras separat. Välj om du vill sköta prissättningen genom generella prislistor eller via prissättning per aktivitet eller medarbetare. |
Materialåtgång
Håll koll på hur mycket material du använt på projektet för att hålla koll på kostnaden samt få underlag till fakturering mot kund. |
ÄTA (bygg)
Möjlighet att skapa ÄTA-projekt för att särskilja dessa från ursprungsprojektet. Du kan dessutom välja om du vill följa upp det enskilda ÄTA-projektet eller alla projekt som ligger under ett samlingsprojekt. |
Planering/Uppföljning |
Budget/Kalkyl
Möjlighet att skapa ekonomisk budget i flera versioner för att följa upp projektet hela vägen. Gör en kalkyl för arbetade timmar totalt, per deltagare eller per aktivitet, genom att lägga till varningar kan du även få en upplysning om rapporterade timmar överstiger ett visst antal. |
Standardrapporter
Med våra rapporter blir din uppföljning enklare och du har full översikt för att underlätta projektredovisningen. |
Analysverktyg
Med vårt analysverktyg kan du enkelt analysera tiden efter dina behov. Filtrera fram det som är intressant för din verksamhet och skapa mallar om det är analyser du vill göra varje månad. |
Projektplanering via uppgifter och checklistor
Använd de smarta uppgiftstavlorna som bygger på Kanban-metoden och få total överblick över uppgifterna inom projektet. Ha full koll på att allt löper på enligt plan och följ upp varje uppgift genom estimat och nedlagd tid. |
Samlingsprojekt
Genom att arbeta med samlingsprojekt följer du enkelt upp flera projekt gemensamt både när det gäller lönsamhet, tid och uppgifter. |
Säljstöd och offertverktyg
Hantera allt från första kontakt till offert och genomfört uppdrag! Säljtavlan ger dig full överblick över dina affärer och du riskerar aldrig att något faller mellan stolarna! Signering av offerten kan självklart ske elektroniskt och när det blir en affär skapar du enkelt ett projekt utifrån affärsmöjligheten. |
Resursplanering
Slipp exceldokument när du ska planera dina resurser! Genom vår resursplanering får du fullständig överblick över beläggning och dina anställdas tid. |
Avtalshantering
Ditt eget digitala arkiveringsskåp där du har allt samlat på ett ställe oavsett om det rör interna eller externa avtal. Du kan enkelt lägga till ett bevakningsdatum för att få en påminnelse på din startsida om avtalet behöver förnyas och signeringen av avtalet sker digitalt och enkelt. |
Mobilapp |
iOS och Android
Via den smarta appen kan du snabbt och enkelt registrera dina tider och utlägg var som helst, när som helst. |
Språkstöd för engelska i appen
Appen finns tillgänglig på engelska vilket gör den lättanvänd oavsett vilket språk som föredras. |
Vi finns här för dig! På vår supportsida hittar du all vår digitala hjälp och du kan även kontakta vår support.
På demon visar vi programmet och de smartaste funktionerna. Såklart helt kostnadsfritt!
Vi fattar, din kärlek till projektplanering och projektekonomi är förmodligen inte anledningen till att du startade en business. Låt oss därför hålla den biten så enkel som möjligt.
Visma Tid Pro är designat för att ge alla insyltade en överskådlig bild på alla plan – både av alla pågående och avslutade projekt, men också av de arbeten som ska göras eller som redan har utförts. Du och resten av ditt team kan följa projektets ekonomi i realtid och direkt upptäcka om det är något som felar längs vägen. Tryggt va?
När ni sedan rott projektet i hamn, är det möjligt att skapa projektrapporter som sammanfattar all den viktiga historik ni behöver. Nästa steg är sedan att göra en fancy projektutvärdering och analys som både imponerar på andra och hjälper er att bli ännu vassare framåt. En win-win som heter duga!
Vi har låtit våra “skräddare” bygga in funktioner med massa finess som underlättar kontakten mellan alla teammedlemmar i projektverktyget. Lyssna bara på det här:
Projekttavlan med drag-and-drop-funktion skapar smidigt listor och uppgifter till teamet på några klick. Där kan du sedan teama upp med dina medarbetare och följa hur jobbet fortlöper i förhållande till deadlines. Givetvis kan du och kollegorna också tidrapportera direkt mot en uppgift.
För tydlighetens skull har vi ordnat det som så att alla projektmedlemmar har full insyn i vem som gör vad och när det ska göras, med tydliga start- och slutdatum. En helt ny dimension av projektkommunikation, right?
Vilken dröm att ha hela kontoret i bakfickan när du är på språng, eller hur? Med appen blir det verklighet.
I projektöversikten ser du tydligt vad som är en arbetsorder och vad som är en ÄTA ( Japp, det är en grej och står för: ändring- tilläggs- och avgående arbete)
Fota avvikelsen med mobilkameran och spara den i projektet, så blir hanteringen av ändringar och tillägg barnsligt enkel.
Och du! Vill du sen skapa en arbetsorder av avvikelsen kan du som i ett trollslag gör det via appen och få ett färdigt underlag till fakturan när arbetet är slutfört.
När du köper Visma Tid Pro ingår 1 Total-användare med fullständig behörighet. Du kan sedan aktivera ytterligare användare inne i programmet, välj mellan behörigheterna nedan.
Du aktiverar ytterligare användare inne i Visma Tid Pro.
+35 kr/mån & användare
Passar användare som enbart rapporterar interntid och frånvaro. Användaren kan även rapportera resor och utlägg.
+109 kr/mån & användare
För användare som arbetar mot kund och ska kunna rapportera fakturerbar tid och arbeta med projekt.
+219 kr/mån & användare
För användare som ska lägga upp nya kontakter och projekt samt hantera offerter. Användaren kan arbeta med attest.
+379 kr/mån & användare
Användare med full behörighet som t.ex. avtal, löne- och fakturaunderlag, rapporter och analyser samt systeminställningar.
Behöver du ett system med enklare funktionalitet? Läs mer om tidredovisningssystemet Visma Tid Smart.
Vi fattar att du inte vill köpa grisen i säcken, så vad sägs om en deal som är alldeles bra för att säga nej till? Testa fullversionen av programmet (+appen) i två hela veckor. Gillar du vad du får, så är det bara att tuta och köra. Let's go!
Gör faktureringen ännu smidigare genom att gifta ditt tidregistreringssystem med Visma eEkonomi eller Visma Administration.
Dirigera vad som ska faktureras och när. Systemet fixar så att du får ett komplett fakturaunderlag, kopplat till dina projekt, och som helt magiskt förs över till ditt ekonomisystem. Sov sedan lugnt med vetskapen om att alla timmar och kostnader är inrapporterade.
Om du har kunder med behov av tid- och projekthantering kan du enkelt samarbeta med dem i Visma Tid via partnerportalen i programmet, helt gratis.
Visma Tid Pro effektiviserar hela ditt arbetsflöde - från potentiell affär, till offert, färdigställt projekt och genomfört uppdrag.
Med smarta tillvalstjänster blir ditt arbete ännu smidigare.
Komplettera projektplaneringsverktyget Visma Tid Pro genom att skicka sms till medarbetare eller kunder. Perfekt om du exempelvis vill påminna om att klarmarkera tider eller kommunicera med din kund!
Priset är 1 kr per sms och du fyller enkelt på ditt SMS-saldo direkt i programmet, debitering sker på nästkommande faktura.
Du kan välja mellan:
Ladda upp dokument i projektet som du sedan skickar vidare för signering till kund. I projektplaneringsverktyget Visma Tid Pro kan du även skicka offerter och avtal för signering. Kunden/medarbetaren får ett e- post eller sms med en länk till dokumentet som ska signeras.
E-signeringarna debiteras per signeringsrunda, oavsett antal bilagor och signerande parter. Exempelvis, en signeringsrunda med två bilagor och tre signerande parter = 1 e-signering.
Du kan välja mellan:
Förenkla kvittohanteringen med hjälp av vår smarta kvittotolkning.
När du registrerar ett kvitto i programmet görs en automatisk inläsning av datum, belopp och moms. Allt eftersom kvitton attesteras i tjänsten kommer den att lära sig hur olika sorters kvitton ska konteras.
99 kr/mån
Upp till 100 tolkningar ingår per månad, Extra tolkningar utöver detta debiteras i efterhand med 1,50/styck.
Vill du veta hur Visma Tid Pro kan hjälpa dig? Ring eller mejla oss. Du kan också boka in dig på en digital visning där vi visar programmet och de smartaste funktionerna. Såklart helt kostnadsfritt!
Boka demo© 2024 Visma Spcs AB | Sambandsvägen 5, 351 94 Växjö | E-post: [email protected] | Tel: 0470-70 60 00 | Org nummer: 556252-9155 | Cookies & Dataskydd | Sitemap