Visma eEkonomi är ett webbaserat fakturerings- och bokföringsprogram som effektiviserar din vardag som företagare med enskild firma eller eget aktiebolag.
Få mer tid över till föreningsarbete med webbaserad bokföring och fakturering.
Osäker på vilket bokföringsprogram du ska välja? Vi guidar dig till rätt bokföringslösning, oavsett vilken bolagsform du har.
Visma eEkonomi kombinerat med Rackbeat ger dig som småföretag ett komplett molnbaserat system för lagerhantering.
Utan några förkunskaper kan du enkelt bygga upp en proffsig närvaro på webben.
Med Visma Webshop kan vem som helst skapa sin egen nätbutik på ett par minuter.
Visma eEkonomi är ett lättbegripligt och självkörande bokföringsprogram som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.
Visma Smarta Byrån är vårt byråpaket med program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver. Du betalar månadsvis i efterskott, utan bindningsstid. Inte så dumt va?
På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
När du anmält dig till ett webbinarium får du en bokningsbekräftelse (mejl) från oss på Visma Spcs. Där ser du vad det är du anmält dig till och hur du kan förbereda dig. 24 timmar innan tillfället får du en kallelse på din mejl. För att ansluta klickar du på “Länk till webbinariet” Här nedan har vi samlat de vanliga frågeställningarna och även förutsättningar och instruktion för att delta i webbinariet.
Fyll i First Name (Förnamn), Last Name (Efternamn), Email Address (E-postadress), Confirm Email Address (Bekräfta E-postadressen) och registrera dig via den blåa knappen “Register”.
För att ansluta till mötet klickar du sedan på den blå länken i nedre bild, efter texten “Please click this URL to join”.
Vi använder Zoom för våra digitala möten. Välj “Tillåt” på frågan “Vill du låta den här sidan öppna “zoom.us”?”
När du anslutit står det “Please wait. The webinar will begin soon.”.
Här kan du testa dina högtalare eller byta ljudenhet via “Test My Speaker”.
Välj “I Agree” om du får frågan “To use Zoom, you need to agree to the Terms of Service and Privacy Policy”. Då godkänner du Zooms användarvillkor och integritetspolicy.
Fyll i First Name (Förnamn), Last Name (Efternamn), Email Address (E-postadress), Confirm Email Address (Bekräfta E-postadressen) och registrera dig via den blåa knappen “Register”.
För att ansluta till mötet klickar du sedan på den blå länken i nedre bild, efter texten “Please click this URL to join”.
Vi använder Zoom för våra digitala möten. Välj “Tillåt” på frågan “Vill du tillåta hämtningar på “us02web.zoom.us”?”. Zoom laddas då ned på din dator och du installerar filen.
Vi rekommenderar att du laddar ner Zoom-klienten för bästa användarupplevelse. Observera att du även kan delta på webbinariet via din webbläsare. Du klickar då på “Join from Your Browser” istället.
När du anslutit står det “Please wait. The webinar will begin soon.”.
Här kan du testa dina högtalare eller byta ljudenhet via “Test My Speaker”.
Välj “I Agree” om du får frågan “To use Zoom, you need to agree to the Terms of Service and Privacy Policy”. Då godkänner du Zooms användarvillkor och integritetspolicy.
Fyll i First Name (Förnamn), Last Name (Efternamn), Email Address (E-postadress), Confirm Email Address (Bekräfta E-postadressen) och registrera dig via den blåa knappen “Register”.
För att ansluta till mötet klickar du sedan på den blå länken i nedre bild, efter texten “Please click this URL to join”.
Vi använder Zoom för våra digitala möten. Välj “Join from Your Browser” på sidan.
Fyll i ditt namn som ska visas för presentatören och anslut via knappen “Join”.
Första gången behöver du även godkänna Zooms användarvillkor och integritetspolicy.
När mötet drar igång behöver du ansluta till ljudet för att höra något. Det gör du via den blå knappen “Join Audio by Computer”
Fyll i First Name (Förnamn), Last Name (Efternamn), Email Address (E-postadress), Confirm Email Address (Bekräfta E-postadressen) och registrera dig via den blåa knappen “Join Webinar in Progress”.
Vi använder Zoom för våra digitala möten. Välj Tillåt på frågan “Vill du låta den här sidan öppna “zoom.us”?”
Nere till vänster har du “Audio Settings” för att ställa in ljudet. Via pilen kan du byta ljudenhet.
Klicka på länken
Registrera Förnamn, Efternamn, e-postadress och bekräfta e-postadressen.
Fyll i “I’m not a robot” ifall du får upp den frågan och välj “Join Meeting in Progress”.
Välj “Öppna Zoom Meetings”.
Ifall det inte laddar så väljer du “Launch Meeting”.
Välj “Join with Video”, sedan hamnar du i väntrummet tills läraren är redo och släpper in dig.
I väntrummet kan du testa datorns ljud via “Test Computer Audio”. Justera i rullisterna ifall något ser fel ut.
Ställ in ditt ljud:
https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/201362283-Testing-computer-or-device-audio
Jag kan inte ladda ner programmet?
Se till att du har tillåtit pop up-fönster.
Jag hör inget ljud?
Hur ställer jag frågor under webbinariet?
Är det ett webbinarium så finns en knapp som heter Q&A (frågor och svar). Är det ett möte finns istället en knapp som heter Chat. Tänk på att det räcker att ställa frågan en gång, så besvarar vi så snabbt vi kan.
Ljud och/eller bild hackar eller min kvalité är väldigt låg?
När man strömmar ljud och bild krävs en stabil internetuppkoppling med en viss bandbredd för att det ska fungera tillfredsställande.
Om du kör trådlöst internet kan du prova att köra med en nätverkskabel för att få bästa möjliga prestanda. Har du inte möjlighet till detta så pröva att förflytta dig så nära routern du är ansluten till som möjligt, för att få ut maximal bandbredd över ditt trådlösa nätverk.
Kan jag ändra språk till svenska?
I dagsläget är programmet utformat efter engelska och går inte att ändra till svenska.