Kapa onödiga arbetsmoment - samarbeta i Visma Tid

Känns det rörigt när din kund gör registreringar på olika ställen och du behöver jaga underlagen för att kunna sköta fakturering, bokföring och lönehantering? Slipp krånglet genom ett samarbete i Visma Tid Smart/Pro!

Vad är Visma Tid Smart/Pro?

Visma Tid Smart/Pro är ett tid- och projektredovisningssystem där din kund kan registrera sina tider och utlägg som enkelt kan följas upp i systemet, men som även blir underlag för fakturering, bokföring och lön. Allt samlas i ett och samma system, enkelt och digitalt.
Läs om Visma Tid Smart/Pro »

Smarta integrationer ger dig mer tid till annat

Visma Tid Smart/Pro har integration mot Visma eEkonomi, Visma Administration, Visma Lön Smart och Visma Lön 300/600. Förutom ett system för tidrapportering och projektplanering ger Visma Tid därför dig och kunden automatiserade flöden när det gäller bokföring, fakturering och lönehantering.

Så här kommer du igång

Samarbetet med din kund sker via vår Partnerportal. Det är helt kostnadsfritt för dig som byrå och du väljer den samarbetsnivå som passar bäst för dig och din kund. Skapa upp din partnerportal redan idag: 

  • Fyll i formuläret Prova på Visma Tid »
  • I fältet för Bransch väljer du Byråpartner.
  • De första 14 dagarna har du full funktionalitet i Visma Tid Smart eller Pro. Detta ger dig en chans att lära känna systemet som dina kunder kommer arbeta i. Efter denna tid väljer du att arbeta vidare via Partnerportalen.

Samarbeta med din kund

I Partnerportalen samlar du alla dina kunder. Du som administratör lägger in vilken av byråns medarbetare som ska arbeta med vilken kund, och du lägger också in vilken typ av samarbetsnivå som medarbetaren ska ha:

  • Begränsad behörighet: Medarbetaren kan ta ut löneunderlag och kommer åt underlag för kvitton/utlägg. Denna är bra om kunden endast vill ha hjälp med lönehanteringen.
  • Fullständig behörighet: Här kan medarbetaren logga in hos kunden och har då samma behörighet som en administratör. Detta gör att byråmedarbetaren kan hjälpa till med löner, fakturering, bokföring samt import av leverantörsfakturor för uppföljningen i projekten.

Nyfiken och vill lära dig mer?

Läs om hur samarbetet fungerar: Samarbeta med din kund i Partnerportalen »

Eller se filmen kring samarbetet: Samarbeta med din kund i Visma Tid Smart/Pro »

Kika på vårt inspelade webbinarium: Samarbeta via partnerportalen »

Vanliga frågor och svar

Nej, det är helt kostnadsfritt.

Om din kund redan har ett konto i Visma Tid Smart/Pro är det kunden som skapa samarbetet med dig. Kunden loggar in i Visma Tid Smart/Pro och väljer Samarbete nere till vänster i sidomenyn. Uppe till höger väljer kunden Nytt samarbete och söker upp din byrå genom att skriva in organisationsnummer.

Varianter i Visma Tid

Välj variant utifrån kundens behov.

Visma Tid Partnerportal

Gratis

Du som byrå arbetar inte själv i Visma Tid Smart/Pro, du når dina kunders variant från Visma Tid Partnerportal utifrån behörigheten som valts i samarbetet.

Projekt- & tidredovisningssystem

Visma Tid Smart

219 kr/mån

Med vårt tidredovisningssystem tappar du inte en endaste timme.


  • Tidredovisning för faktura- och löneunderlag
  • Projekthantering
  • Fullfjädrad app
  • Enkel uppföljning

Läs mer om Visma Tid Smart »

Komplett system för tidredovisning & projekt

Visma Tid Pro

379 kr/mån

Ta svart bälte i tidredovisning och projekt! Det här verktyget ger dig full koll på läget.

  • Allt från Tid Smart
  • Komplett projekthantering
  • Verktyg för planering av din personal
  • Överblick över hela säljprocessen
  • Offerter med digital signering
  • Lagra dokument digitalt
  • Budget, uppföljning, utvärdering och analys

Läs mer om Visma Tid Pro »