Prova gratis
Prova ett komplett system för tidrapportering med app gratis. Du får vår tidrapportering-app när du köper Visma Tid Smart eller Pro.
Eller kanske snarare för dig som helst vill slippa planera resurser själv. Ett smart resursplaneringsverktyg ger dig full koll på planeringen av projekt, du vet när en medarbetare är fullbelagd eller har tid över och alla medarbetare vet precis vad de ska jobba med.
I ditt resursplaneringsverktyg får du en överblick över projekt, affärsmöjligheter, arbetad tid, olika ledigheter och annan frånvaro. Du kan skapa egna anpassade dashboards över projekt, kunder och resurser. Allt för att du ska kunna planera arbetet så effektivt som möjligt.
I din resursplanering ser du all arbetade tid som har rapporterats in på olika projekt, timmarna som kvarstår och vilka uppgifter som blivit klara. På så sätt får du en tydlig prognos över alla projekt och kan avgöra om du behöver planera mer resurser eller prioritera på annat sätt.
Oftast kan du det. Men du behöver få veta hur. I din resursplanering matchas arbetsorderna mot resurser och arbetstider vilket gör att du ser tydligt när en anställd är tillgänglig eller fullbelagd. Dina resurser får en jämnare arbetsbelastning och du kan planera debiteringsgraden på olika projekt. Win win för alla.
Nu slipper du tjata på dina anställda och hålla koll på postitlappar eller leta efter mejl. All ledighet och frånvaro samlas nu i din resursplanering. Och du kan äntligen planera hela företagets bemanning.
Dina anställda skickar in sin ledighetsansökan direkt i programmet och frånvaron landar direkt in i resursplaneringen där den kan godkännas. På så sätt har ni alltid koll på aktuella ledigheter och hur bemanningen ser ut.
När en anställd blir sjuk, behöver vabba eller har annan frånvaro kan hen göra sin frånvaroanmälan direkt i programmet, eller varför inte mobilen. Återigen, ni får full koll på aktuell frånvaro och kan enkelt pussla om era resurser så att ni täcker upp där det behövs.
Aldrig blir resursplanering så enkel som när anställda registrerar sin arbetstid eller frånvaro själv. Och när det dessutom går att göra i mobilen. Vilken dröm!
Anställda kan registrera sina arbetade timmar direkt i mobilen. Både ordinarie arbetstimmar, men också övertid. Och såklart kan ni välja om timmarna ska läggas på projekt och debiteras kund eller ska läggas som interntid.
När en anställd blir sjuk eller behöver registrera annan frånvaro gör hen det direkt i mobilappen och informationen går rakt in i er planering. Snabbt och enkelt för den anställde, som inte behöver öppna datorn och logga in i programmet och smidigt för dig som sitter med resursplanering.
229 kr/mån
Vill du köpa direkt? Skapa ett gratiskonto och slutför ditt köp i programmet.
389 kr/mån
Vill du köpa direkt? Skapa ett gratiskonto och slutför ditt köp i programmet.
Allt från Tid Smart
Prova ett komplett system för tidrapportering med app gratis. Du får vår tidrapportering-app när du köper Visma Tid Smart eller Pro.
Vi visar gärna tidprogrammets fiffiga funktioner och smarta finesser. Boka gratis rådgivning med en av våra säljare för att hitta den lösning som är tiptop för ditt företag!
Eftersom allt underlag om arbetade timmar, övertid, frånvaro etc redan är registrerat på olika projekt kan du enkelt ta ut ett komplett löneunderlag som du sen importerar i ditt löneprogram.
I programmet registrerar du inte bara arbetade timmar på varje projekt. Du kan också registrera materialåtgång, restider, maskinhyra etc. Allt som du kan tänka dig ska läggas på projekt och debiteras kund. Komplett fakturaunderlag redo att importera i ditt ekonomisystem.
Hantera både kvitton, utlägg, traktamente, körjournal och restider direkt i programmet. När anställda registrerat sin rapport och ni attesterat och godkänt läggs underlaget direkt som löneunderlag eller fakturaunderlag på projekt.
Vill du veta hur Visma Tid kan hjälpa dig? Ring oss. Du kan också boka in dig på på en digital visning. Demon är helt kostnadsfri och vi visar programmet och de smartaste funktionerna.