Visma + TelMe Fleet Manager

Vi skapar tid för nya uppdrag genom att kapa dina administrationskostnader.

Fungerar tillsammans med

  • Visma eEkonomi
  • Visma Administration

Kategori

  • Fraktsystem/Logistik
  • Schemaplanering

Digital logistikverktygslåda

Hej, vi på TelMe söker efter företag som vill förenkla sin administration så att man kan hantera fler uppdrag på samma personalstyrka.

Idag jobbar vi med bland annat:

LGA Transport i Stockholm är en kund som kör mycket krantransporter, men även styckegods och containers.

THL Transportservice i Göteborg som hanterar mycket styckegods och kör turer åt bland annat Dagab m.fl.

Roma Grus AB är en kund på Gotland som kör mycket transporter, grus, flak, asfalt och betong m.m.

Gemensamt för alla våra kunder är att vi kapar enormt mycket administrationstid genom att anpassa vårt system till deras vardag.

Vi tänker att man alltid bara skall behöva göra en sak en gång. Med TelMe Fleet Manager förenklar vi till exempel orderhanteringen genom att vi tar in allt underlag för fakturering, tidsrapportering och löner redan när chauffören avslutar sin order/sitt uppdrag i vår APP. Detta innebär att ekonomiavdelningen kan skicka ut en faktura redan samma dag och chauffören slipper redovisa tid m.m. i andra system.

I vårt abonnemang får du tillgång till ett urval av tidsbesparande funktioner för ditt dagliga arbete som du kan se nedan. Vad just du behöver se och använda bestämmer vi tillsammans.

- Orderplanering, uthyrning, schemaläggning

- Löner/tider (närvaro/frånvaro)

- Avtalshantering och prislistor

- Fakturering

- Rapporter: löner, statistik m.m.

- Dokumentation

- Register fordon, släp och maskiner med aktuell data som mått och vikter

- Register anställda/chaufförer med arbetsschema

- Kundregister

- Färdiga integrationer mot affärssystem så som Visma m.fl.

- Integrationer mot färdskrivare och vågsystem m.m.

- Integrationer mot hjälpsystem som fordonsdata m.m.

- Arbetstidsböcker, m.m.


Har du Visma Administration är detta helt sömlöst integrerat med TelMe Fleet Manager vilket innebär att du får kontroll över chaufförers över- och undertid i realtid, slipper dubbelarbete och minskar risken för missad eller felaktig information. Mellan TelMe Fleet Manager och Visma Administration skickar du helt sömlöst information så som:

- Fakturering (inkl e-faktura)

- Ordrar

- Avtal

- Kundregister

- Personaltider, semester, frånvaro och alla löneunderlag

Vi älskar utmaningar! Jag hoppas ni är ett företag som vill växa så jag ser fram emot er respons och en framtida dialog/möte med er.

Kom igång

Välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 0707-18 60 90. Du kan även boka in dig direkt i min kalender när det passar dig själv genom att klicka här. - Välkommen!

Klicka här för en kort presentation av vårt system.