På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Vi skapar tid för nya uppdrag genom att kapa dina administrationskostnader.
Fungerar tillsammans med
Kategori
Hej, vi på TelMe söker efter företag som vill förenkla sin administration så att man kan hantera fler uppdrag på samma personalstyrka.
Idag jobbar vi med bland annat:
LGA Transport i Stockholm är en kund som kör mycket krantransporter, men även styckegods och containers.
THL Transportservice i Göteborg som hanterar mycket styckegods och kör turer åt bland annat Dagab m.fl.
Roma Grus AB är en kund på Gotland som kör mycket transporter, grus, flak, asfalt och betong m.m.
Gemensamt för alla våra kunder är att vi kapar enormt mycket administrationstid genom att anpassa vårt system till deras vardag.
Vi tänker att man alltid bara skall behöva göra en sak en gång. Med TelMe Fleet Manager förenklar vi till exempel orderhanteringen genom att vi tar in allt underlag för fakturering, tidsrapportering och löner redan när chauffören avslutar sin order/sitt uppdrag i vår APP. Detta innebär att ekonomiavdelningen kan skicka ut en faktura redan samma dag och chauffören slipper redovisa tid m.m. i andra system.
I vårt abonnemang får du tillgång till ett urval av tidsbesparande funktioner för ditt dagliga arbete som du kan se nedan. Vad just du behöver se och använda bestämmer vi tillsammans.
- Orderplanering, uthyrning, schemaläggning
- Löner/tider (närvaro/frånvaro)
- Avtalshantering och prislistor
- Fakturering
- Rapporter: löner, statistik m.m.
- Dokumentation
- Register fordon, släp och maskiner med aktuell data som mått och vikter
- Register anställda/chaufförer med arbetsschema
- Kundregister
- Färdiga integrationer mot affärssystem så som Visma m.fl.
- Integrationer mot färdskrivare och vågsystem m.m.
- Integrationer mot hjälpsystem som fordonsdata m.m.
- Arbetstidsböcker, m.m.
Har du Visma Administration är detta helt sömlöst integrerat med TelMe Fleet Manager vilket innebär att du får kontroll över chaufförers över- och undertid i realtid, slipper dubbelarbete och minskar risken för missad eller felaktig information. Mellan TelMe Fleet Manager och Visma Administration skickar du helt sömlöst information så som:
- Fakturering (inkl e-faktura)
- Ordrar
- Avtal
- Kundregister
- Personaltider, semester, frånvaro och alla löneunderlag
Vi älskar utmaningar! Jag hoppas ni är ett företag som vill växa så jag ser fram emot er respons och en framtida dialog/möte med er.
Välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 0707-18 60 90. Du kan även boka in dig direkt i min kalender när det passar dig själv genom att klicka här. - Välkommen!
Klicka här för en kort presentation av vårt system.