En mobil, en surfplatta och en dator som visar olika vyper från Specter.

Visma + Specter POS

Kassasystem med modern betalterminal. Kopplas enkelt till din e-handel!

Fungerar tillsammans med

  • Visma eEkonomi

Kategori

  • E-handel/Webbshop
  • Kassasystem

Kontakt

Support

POS-system för omnichannel med butiker och e-handel

Förena butiker, e-handel och lagersaldon i realtid

Specter POS är ett molnbaserat kassasystem för dig som säljer fysiska produkter i en eller flera butiker. Koppla ihop med din e-handelsplattform för en sömlös omnichannel-lösning. Med tillgång till samma produkt-, lager-, kund- och orderinformation i alla säljkanaler får du och dina kollegor total överblick. Du kan ge bättre service och köpupplevelse till dina kunder, oavsett om köp eller returer sker i butik eller online.

Smidiga betalningar för både dig och dina kunder

I lösningen ingår en komplett betallösning med modern kortterminal och inlösenavtal med stöd för populära betalsätt. Kortterminalen och kassasystemet är helt sammankopplade vilket ger smidiga köp och betalningar för både butikspersonalen och dina kunder. 

Godkänt enligt Skatteverkets regelverk

Specter uppfyller kraven i Skatteverkets föreskrifter och finns med på deras lista över tillverkardeklarerade kassaregister. Med vårt kassasystem och den molnbaserade kontrollenheten kan du vara trygg att du uppfyller Skatteverkets krav.

Bokföring på autopilot med Visma eEkonomi

Integrationen synkar bokföringsdata för till exempel kassakvitton och dagsavslut (Z-rapport) från Specter och bokför dessa automatiskt i Visma eEkonomi. Läs mer om integrationen här.

Fördelar med Specter POS
  • Molnbaserat kassasystem och kontrollenhet som uppfyller Skatteverkets krav.
  • Integrerad betalterminal, komplett lösning med inlösenavtal för populära betalsätt.
  • Välj den hårdvara du föredrar, kan användas på PC, Mac och surfplatta.
  • Komplettera med kvittoskrivare, kassalåda och streckkodsläsare.
  • Kort bindningstid, finns även upplägg för tillfälliga Pop Up Stores.
  • Support och kassajour alla dagar i veckan.
Fördelar vid integration med webbshop
  • Synk i realtid av produkter, priser, kunder och lagersaldon mellan Specter och kopplad webbshop.
  • Stöd för Click & Collect, kund beställer i webbshop och kan hämta samt betala i vald butik.
  • Köp från din webbshop kan returneras och återbetalas i din butik.
  • Lagersaldo för flera butiker kan synkas och visas i kopplad webbshop.
  • Få översikt på alla kunder och deras köp, oavsett om de handlat i butik eller online.
Specter ingår i Visma-familjen

Specter hjälper handelsföretag att öka sin effektivitet och lönsamhet med systemlösningar för optimering och automatisering av flöden inom försäljning, inköp, lager, logistik och ekonomi. Företaget grundades 2004 och blev en del av Visma-familjen år 2020. Vi har kontor i Göteborg och på Tjörn. 

Kom igång

Det är enkelt att komma igång och flexibelt att välja de moduler, användare och integrationer din verksamhet behöver. Testa vårt demosystem eller läs mer om integrationen på specter.se. Kontakta oss på [email protected] eller 0304-649450 för en kostnadsfri behovsanalys. Integrationen är framtagen i samarbete med Standout AB, säljs av Specter.