På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Med Nuba behöver man bara ha mobilen i fickan för att sköta sin tidrapportering
Fungerar tillsammans med
Kategori
Smart tidrapportering app som visar när alla är på plats
Med Nuba behöver man bara ha mobilen i fickan för att sköta sin tidrapportering och ni får snabbt ut korrekta underlag för löner och fakturor. Skapa företagskonto och testa gratis i 30 dagar.
Automatisk in- och utcheckning
Tidrapportering och personalliggare
Rapporter till löner och fakturor
Att rapportera tid aldrig varit lättare
Det enklaste sättet att sköta sin tidrapportering är med vår app. Den är laddad med smarta och lättanvända funktioner som underlättar användarens arbetsdag. Den finns för Iphone och för mobiler med Android. Har man inte möjlighet att använda vår app går det att använda SMS istället.
-Skriva anteckning som kopplas till aktuellt arbetspass
-Automatisk position vid in och utcheckning
-Se sitt arbetsschema / arbetsorder och egen inrapporterad tid
Det är lätt att glömma
Det är viktigt att inrapporterande tider är korrekta. Därför har Nuba både tids- och platsbaserade påminnelser så att användaren inte glömmer att checka in och ut. Dessutom finns det möjlighet att bli automatiskt in- och utcheckad när kommer till eller lämnar en arbetsplats.
-Platsbaserad automatisk in- och utcheckning
-Påminnelse om man glömt att checka in eller ut.
-Möjlighet att sätta tidpunkt för utcheckning
Checka in och ut med NFC
Normalt används endast mobilen, men om man vill underlätta in och utcheckning kan appen kompletteras med NFC-taggar. Då behöver bara hålla mobilen mot taggen för att checka in eller ut. Taggarna sätts upp på strategiska platser så man lätt ser dem när man kommer till eller går från arbetsplatsen.
-Håll mobilen mot taggen för att checka in och ut
-Kräver mobil med stöd för NFC
-En arbetsplats kan ha en eller flera taggar
Att administrera Nuba
Tryggt för arbetsledningen som direkt ser om alla är på plats.
Det går snabbt att ta fram trygga och säkra underlag till löner och fakturor. Mängden trist pappersarbete minskar – våra kunder har halverat sin löneadministration. Och att de, med korrekta underlag, har sänkt sina lönekostnader med mellan 5% och 10%.
-Se att alla är på rätt plats
-Underlag till löner och fakturor
-Exportera tider till Visma Lön
Nubas app ger trygghet för arbetsledare. De kan se vilka teammedlemmar som är på plats, när de kom och om de lämnat. Arbetsledaren kan enkelt lägga till nya arbetsplatser och om det finns behov, sköta sin egen tidrapportering.
-Se in- och utcheckade användare på karta och tidpunkt
-Möjlighet att få notis när personalen checkar in eller ut
-Lägga till nya arbetsplatser
Elektronisk personalliggare
Har ni behov av personalliggare finns det inbyggt i Nuba. Ni kommer inte hitta en mer användarvänlig lösning, där ingen extra hårdvara krävs. Tidrapportering och registrering i personalliggaren sker helt automatiskt, och alla som är incheckade kan ta fram personalliggaren direkt i appen om skatteverket kommer på besök.
-Inga kortläsare eller ID-kort
-Kombinerar personalliggare och tidrapportering
-Anpassad för bygg, fordonservice, frisör, skönhetsvård, livsmedelsgrossister, restaurang och tvätteri
Det är superlätt att komma igång och ni prövar Nuba kostnadsfritt!
Vi bjuder på 30 dagar - Du förbinder dig inte för något. Om du inte vill fortsätta efter testperioden avslutas ditt konto automatiskt.
Skapa ert konto här: https://nuba.se
När kontot är igång lägger du upp era arbetsplatser samt personal. Ni är igång på 30 minuter.