Visma + Extend Commerce

Optimera order, inköp och lager – med ekonomin i Visma eEkonomi

Fungerar tillsammans med

  • Visma eEkonomi

Kategori

  • Lagerhantering

Extend Commerce

Samla lager, försäljningskanaler och flöden i samma system.

Extend Commerce är ett molnbaserat affärssystem och lagersystem som ger dig kontroll över dina försäljningskanaler, lager och affärer – och skapar möjligheter att växa. Med systemet kan du följa hur order, varor och inköp flödar i ditt bolag, och minska administration och manuell hantering.

Vi hjälper små och medelstora bolag i olika branscher med det gemensamma att man jobbar med handel av fysiska varor. Kunderna finns i allt från retail och handel till mat & dryck, alkohol och pharma. Extend Commerce ERP och WMS är optimerat för att hantera handel mellan länder, marknader och vertikaler, och med mer än tjugo års utveckling vet vi att det är detaljerna som gör skillnad. Så jobbar du med fysiska varor och vill effektivisera orderhantering (från många källor), få koll på dina inköp och optimera din lagerhantering, då är Extend Commerce rätt för dig!

Visma eEkonomi och Extend Commerce

Kombinera Extend Commerce och Visma eEkonomi och skapa ett helt molnbaserat affärssystem för dina viktigaste processer, med minskad administration utan att tumma på funktionalitet. Hela flödet automatiseras: från att ordern läggs, att fakturan markeras som betald till, att dina pengar finns på banken.

All data synkas i realtid och du kan följa kund- och leverantörsreskontra med precision i Visma. Här matchas alla ekonomiska poster mot Extend Commerce och du har hela tiden koll på dina fakturor och dess status och värdet på ditt lager. Och tillsammans skapar vi ett mycket starkt affärssystem för dig som jobbar med handel av fysiska produkter.

Fördelar med lösningen!
  • Optimalt för bolag som hanterar fysiska produkter, och med handel i
    Sverige och internationellt
  • Komplett WMS (lagersystem) som digitaliserar lagerhantering, ökar
    kontroll och effektiviteten. Koll på batch och serie nr, samt bäst före
    datum.
  • Standardintegationer till webbshopar, marknadsplatser, 3PL/WMS,
    CRM etc.
  • EDI-koppling till ICA, Coop och Systembolaget mfl
  • Stöd för flera lager, lagersaldo i realtid och fullt digitaliserat lager
    med scanning och inbyggd transportbokning
  • Stöd för att hantera avancerade produktstrukturer och BoM
  • Optimera lagernivåer genom systemstöd för inköp
  • Automatisk avstämning av inköp mot leverantörsfakturan, kommer
    under 2024
  • Automatisk lagerbokföring där lagervärdet uppdateras i realtid
  • BI-analys för smarta beslut.

Läs mer här

Kom igång

Vill du växa snabbare, bli effektivare – och mer lönsam i ditt bolag? Läs mer och
kontakta oss på extend.se eller vår säljchef, [email protected]