Visma eEkonomi är ett webbaserat fakturerings- och bokföringsprogram som effektiviserar din vardag som företagare med enskild firma eller eget aktiebolag.
Få mer tid över till föreningsarbete med webbaserad bokföring och fakturering.
Osäker på vilket bokföringsprogram du ska välja? Vi guidar dig till rätt bokföringslösning, oavsett vilken bolagsform du har.
Visma eEkonomi kombinerat med Rackbeat ger dig som småföretag ett komplett molnbaserat system för lagerhantering.
Utan några förkunskaper kan du enkelt bygga upp en proffsig närvaro på webben.
Med Visma Webshop kan vem som helst skapa sin egen nätbutik på ett par minuter.
Visma eEkonomi är ett lättbegripligt och självkörande bokföringsprogram som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.
Visma Smarta Byrån är vårt byråpaket med program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver. Du betalar månadsvis i efterskott, utan bindningsstid. Inte så dumt va?
På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Arbetsorder, tidrapportering, material och projekthantering - enkelt och mobilt.
Fungerar tillsammans med
Kategori
Doxus är ett lättanvänt system för arbetsorder och tidrapportering för företag som behöver hålla koll på uppdrag, timmar, material och liknande. Varje arbete får ett unikt nummer och medarbetaren kan se allt som hänger ihop med respektive uppdrag samlat. Noteringar, material, resor och noteras enkelt. Man har möjligheten att samla allt som behövs för fakturan, ja även sammanställa fakturan. Genom att även hantera frånvaro så har du även underlag för lön.
Vi har kunder i olika brancher - med ett flexibelt system för filuppladdningar, egenkontroller och olika timtyper. Målsättningen med Doxus är att skapa ett verktyg som kan anpassa till olika företag, men ändå vara så enkelt för den enskilde medarbetaren att det verkligen används. Många standardrapporter för utskrift finns men vi hjälper även till om ni behöver några specialrapporter.
Doxus är anpassat för folk i farten och fungerar på mobiler, plattor och datorer - oavsett märke eller operativsystem. Inget lagras på apparaterna utan allt finns direkt tillgängligt via molnet.
Systemet är enkelt och snabbt att använda och anpassningsbart efter olika verksamheter
Tjänster
Doxus består av ett grundpaket och tillvalstjänster. Man väljer de tjänster man behöver och betalar per tjänst. Tjänster kan kopplas in efter behov.
Kopplingar
Doxus har stöd för koppling till många olika system. Man kan använda flera kopplingar samtidigt om man vill. Vi hjälper dig att komma igång med integrationen så att saker blir exakt som du vill ha det. Man kan ansluta själv också: Koppling aktiverar av doxus-användaren under doxus-menyn, då får man en meny som heter ”Kopplingar” och där kan du lägga till vald koppling. Visma Lön och Visma Administration har en gemensamm koppling, ”Visma” och Visma eEkonomi har kopplingen ”Visma eEkonomi”.
Visma eEkonomi
Doxus har fullständigt kopplingar mot alla funktioner som eEkonomi i dagsläget stödjer och kommande funktioner implementeras när de finns. Kundregister och artiklar kan hållas synkroniserade. Fakturor som skapas från jobbade timmar och material kan skickas direkt i Visma eEkonomi.
Visma Lön
Arbete och frånvaro kan - för lönehantering - via fil överföras till Visma Lön 300 och Visma Lön 600.
Visma Administration
Via import och export av filer kan du synkronisera kunder och artiklar.
Vi hjälper dig om du kontaktar supporten, du kan också göra det själv.
Aktivera först kopplingar mot externa system längst ner på Doxus-konto sidan. Har du redan en integration igång så är det redan klart.
Gå till Doxus -> Kopplingar
Välj att "Anslutning av kopplingar", välj Visma eEkonomi eller Visma Filstöd (för Visma Administration och Visma Lön) och tryck på knappen.
Visma eEkonomi
Du kommer att få en knapp "Anslut till Visma eEkonomi" - tryck på knappen och logga sedan in på Visma eEkonomi, godkänn att Doxus får vara ansluten och sedan skickas du tillbaka till Doxus. Detta fungerar bara på våra standarddomäner - har ni en firmadomän måste ni höra av er till oss.
Nu finns inställningarna under en egen flik och handlingar aktiverar du under fliken Handlingar. Gå in under Visma eEkonomi fliken och välj vilka synkningar du vill ha aktiva. Synking av arbeten betyder att projekt med samma nummer skapas i eEkonomi när du skapar arbeten i Doxus. Synkning av kund betyder att ändringar i Doxus överförs till eEkonomi - om du vill få över ändringar åt andra hållet bör du aktivera handlingen "Visma eEkonomi kundsync" och sätta den att vara schemalagd "dagligen". För att synka fakturor så måste du ha tjänsten ekonomi aktiv.
Visma Lön och Visma Administration
Dessa två program har samma kopplingsmodul - du använder naturligtvis de handlingar som hör till det program du har.
Efter att kopplingen aktiverats finns inställningarna (ett fåtal) under en egen flik och handlingar aktiverar du under fliken Handlingar. Gå in under handlingar och kryssa i aktiv för de filtjänster du behöver. Dessa kommer att ha knappar under menyval "Integrering".
För att koppla lönekoder och frånvarokoder så görs detta under Doxus -> Tidkoder, och sedan i fältet "Extern kod" på respektive tidkod.