På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Vi hjälper dig att slippa pappershanteringen i dina byggprojekt!
Fungerar tillsammans med
Kategori
Framtidens projektansvariga använder smarta verktyg, hur gör du?
Byggdagbokens projekthanteringssystem lämpar sig för både små, medelstora och större företag. Den har en mobil App som möjliggör att era väsentliga arbetsuppgifter kan utföras även utanför kontorsstolen. Byggdagbokens projektverktyg är ett flexibelt, skalbart system som kan skräddarsys för att passa just ert företagsbehov.
Här har du allt samlat digitalt på ett ställe med funktioner som ÄTA, tidrapportering, dagbok, dokument, arbetsorder, maskinrapportering och egenkontroller. Detta oavsett om du använder dator, mobil eller surfplatta.
Alla händelser sparas på samma ställe, och du kan enkelt sköta allt som krävs i Byggdagboken enligt AB04 och AB06 var du än befinner dig.
Byggdagboken har marknadens smartaste ÄTA- hantering.
Att kontinuerligt säkra dokumentationen kring ÄTA-arbeten och störningar under entreprenadstiden är många gånger avgörande för entreprenörens rätt till ersättning och/ eller tidsförlängning. Detta eftersom det är så svårt att rekonstruera sådan dokumentation i efterhand.
Med Byggdagboken så skapar du som entreprenör enkelt dagböcker, tidrapporter och materialspecifikationer som uppfyller de krav som beställaren har rätt att ställa, vilket gör att du kan styrka dina ersättningskrav, och/eller tidsförlängning i projektet.
Byggdagboken gör det enklare för er att arbeta med arbetsorder
Ni får total överblick på alla era planerade, pågående och utförda uppdrag.
Med mobilen som verktyg kan du smidigt hantera arbetsorderna var du än befinner dig, helt utan papper. Det kommer att skapa en bättre planering och mindre administration.
Er personal på fältet kan snabbt skapa en arbetsorder för att dokumentera vad som är utfört med text och foto. Det är enkelt att lägga till dokument, egenkontroller/ checklistor, resurser och material, och en smidighet för er kund att signera utfört arbete när allt är klart.
Byggdagboken skapar kontroll på era maskiner
Med Byggdagboken får du en bättre överblick på maskiner, material och tillbehör i dina projekt.
Varför använda Byggdagbokens maskinrapportering?
1. Aktivera Visma som lönesystem i Byggdagboken
2. Koppla samman Byggdagbokens tidstyper med Vismas tidkoder
3. Matcha de anställdas anställningsnummer i Byggdagboken mot anställningsnummer i Visma
4. Skapa en exportfil (.tlu-fil) med lönetransaktioner