Visma + Akeneo PIM

Ta kontroll och berika er produktdata för fler konverteringar och kunder.

Fungerar tillsammans med

  • Visma Administration

Kategori

  • CRM/Säljstöd
  • E-handel/Webbshop
  • Kundunik utveckling

Support

Akeneo PIM

Med ett product management system (PIM) skapar ni en struktur för att snabbt få ut era produkter i med rätt information i varje kanal, oavsett om det är e-handel, CMS eller en produktkatalog. Med språkstöd för för varje kanal förbereder ni er för internationell lansering eller nya kanaler på ett enkelt sätt.

Emotion skapar anpassade lösningar

Med Emotions lösning skapar vi en anpassad PIM-lösning för just ert företagintegrerad med ert Visma Administration. Med marknadsledande Akeneo PIM väljer ni samma plattform som mer än 60 000 företag världen över. Akeneo PIM finns som en gratis kraftfull open source-lösning såväl som en enterpriseversion för mer avancerade behov.

 

Fördelar med Akeno PIM

Förbättra kvaliteten på produktinformationen
Ofta finns det brister i produktinformationen som gör det svårare för er kund att interagera med er. Saknad information kan leda till att kunden söker sig till en annan kanal för att hitta svar på sina funderingar och kanske inte kommer tillbaka.

Detaljerat rika texter genererar också en positiv SEO-effekt.


Förbättra kundupplevelsen
Ökad konkurrens gör det svårare och svårare att skapa kundlojalitet. Genom att eliminerar felaktig data och istället berika produktinformation, bilder och data gör ni så att kunderna stannar hos er. Genom att kunna styra innehållet mot olika demografier kan ni också skapa ett mer personaliserat innehåll.
Rätt information på rätt plats i rätt tid
I ett välplanerat PIM skapar ni ett ramverk för er produktinformation för att förse era kunder och personal med rätt produktinformation i varje unik kanal.


Förbättrat sökresultat
Detaljerad och omfattande produktinformation står för 90% av innehållet som visas för användare av sökmotorer. Genom att skapa information som med automatisering också kan användas i skapande av olika taggar som spelar en stor roll i er webbplats SEO.

Undersökningar visar dessutom att 5% av alla köp sker genom smarta enheter som Amazon Echo eller Google Home och det spås öka i framtiden. Krav på korrekt, tydlig och rik data kommer att bli allt mer viktig.


Expandera snabbt
Genom att vara förberedd kan ni agera snabbt när marknaden ändrar sig och nya möjligheter öppnar sig. Det kan vara en ny marknadsplats, ett nytt sätt att marknadsföra sig på eller en etablering på en helt ny geografisk marknad.
Med en bra struktur förberedd för geografiska och tekniska förändringar går det snabbare att etablera sig och vara först på bollen.


Ta kontroll över informationen
Att samla produktdata, försäljningsstatistik, lager och webbplatsanalys kan vara utmanande. Genom integrationer med andra system går det att analysera olika åtgärder i samband med att produktinformation kopplas samman med affärssystem, marknadsföring etc.

Med ett PIM så har ni också full insikt hur väl er data är ifylld. Ett PIM-system har avancerad statistik för att följa berikningens framsteg.


Ökad effektivitet
PIM handlar inte bara om produktdata utan också om att maximera ditt företags produktivitet. Ett bra PIM ger minskad redundans, omarbetning och upprepning i system som ej är gjorda för avancerad bearbetning av produktdata. Genom att eliminera manuella uppgifter och automatisera viktiga processer skapar ni mervärdestid för personalen att utvecklas.

Med ett PIM i grunden så har alla i företaget en grund att samla all produktinformation.


Produktinformation med E-TIM och BMECAT
Med vår systemlösning sammankopplar ni ETIM och BMECAT med Akeneo PIM. Med en standardiserad och semiautomatiskt eller automatiskt inläsning till Akeneo PIM förenklar ni er hantering av produktinformation. Ni kan enkelt berika produktinformationen och definiera den för olika segment och kanaler.

Kom igång

Vi levererar allt från grundistallationen, skapande av dataset, import av produktdata, integrationer av övriga system och utbildning. Allt enligt en road map vi skapar tillsammans utifrån era resurser och kompetenser.

Kopplingen mellan Visma Administration kräver Capremill API. Läs mer om Capremills API hos Visma.