Visma eEkonomi är ett webbaserat fakturerings- och bokföringsprogram som effektiviserar din vardag som företagare med enskild firma eller eget aktiebolag.
Få mer tid över till föreningsarbete med webbaserad bokföring och fakturering.
Osäker på vilket bokföringsprogram du ska välja? Vi guidar dig till rätt bokföringslösning, oavsett vilken bolagsform du har.
Visma eEkonomi kombinerat med Rackbeat ger dig som småföretag ett komplett molnbaserat system för lagerhantering.
Utan några förkunskaper kan du enkelt bygga upp en proffsig närvaro på webben.
Med Visma Webshop kan vem som helst skapa sin egen nätbutik på ett par minuter.
Visma eEkonomi är ett lättbegripligt och självkörande bokföringsprogram som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.
Visma Smarta Byrån är vårt byråpaket med program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver. Du betalar månadsvis i efterskott, utan bindningsstid. Inte så dumt va?
På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Ta kontroll och berika er produktdata för fler konverteringar och kunder.
Fungerar tillsammans med
Kategori
Support
079-313 92 65Med ett product management system (PIM) skapar ni en struktur för att snabbt få ut era produkter i med rätt information i varje kanal, oavsett om det är e-handel, CMS eller en produktkatalog. Med språkstöd för för varje kanal förbereder ni er för internationell lansering eller nya kanaler på ett enkelt sätt.
Emotion skapar anpassade lösningar
Med Emotions lösning skapar vi en anpassad PIM-lösning för just ert företagintegrerad med ert Visma Administration. Med marknadsledande Akeneo PIM väljer ni samma plattform som mer än 60 000 företag världen över. Akeneo PIM finns som en gratis kraftfull open source-lösning såväl som en enterpriseversion för mer avancerade behov.
Fördelar med Akeno PIM
Förbättra kvaliteten på produktinformationen
Ofta finns det brister i produktinformationen som gör det svårare för er kund att interagera med er. Saknad information kan leda till att kunden söker sig till en annan kanal för att hitta svar på sina funderingar och kanske inte kommer tillbaka.
Detaljerat rika texter genererar också en positiv SEO-effekt.
Förbättra kundupplevelsen
Ökad konkurrens gör det svårare och svårare att skapa kundlojalitet. Genom att eliminerar felaktig data och istället berika produktinformation, bilder och data gör ni så att kunderna stannar hos er. Genom att kunna styra innehållet mot olika demografier kan ni också skapa ett mer personaliserat innehåll.
Rätt information på rätt plats i rätt tid
I ett välplanerat PIM skapar ni ett ramverk för er produktinformation för att förse era kunder och personal med rätt produktinformation i varje unik kanal.
Förbättrat sökresultat
Detaljerad och omfattande produktinformation står för 90% av innehållet som visas för användare av sökmotorer. Genom att skapa information som med automatisering också kan användas i skapande av olika taggar som spelar en stor roll i er webbplats SEO.
Undersökningar visar dessutom att 5% av alla köp sker genom smarta enheter som Amazon Echo eller Google Home och det spås öka i framtiden. Krav på korrekt, tydlig och rik data kommer att bli allt mer viktig.
Expandera snabbt
Genom att vara förberedd kan ni agera snabbt när marknaden ändrar sig och nya möjligheter öppnar sig. Det kan vara en ny marknadsplats, ett nytt sätt att marknadsföra sig på eller en etablering på en helt ny geografisk marknad.
Med en bra struktur förberedd för geografiska och tekniska förändringar går det snabbare att etablera sig och vara först på bollen.
Ta kontroll över informationen
Att samla produktdata, försäljningsstatistik, lager och webbplatsanalys kan vara utmanande. Genom integrationer med andra system går det att analysera olika åtgärder i samband med att produktinformation kopplas samman med affärssystem, marknadsföring etc.
Med ett PIM så har ni också full insikt hur väl er data är ifylld. Ett PIM-system har avancerad statistik för att följa berikningens framsteg.
Ökad effektivitet
PIM handlar inte bara om produktdata utan också om att maximera ditt företags produktivitet. Ett bra PIM ger minskad redundans, omarbetning och upprepning i system som ej är gjorda för avancerad bearbetning av produktdata. Genom att eliminera manuella uppgifter och automatisera viktiga processer skapar ni mervärdestid för personalen att utvecklas.
Med ett PIM i grunden så har alla i företaget en grund att samla all produktinformation.
Produktinformation med E-TIM och BMECAT
Med vår systemlösning sammankopplar ni ETIM och BMECAT med Akeneo PIM. Med en standardiserad och semiautomatiskt eller automatiskt inläsning till Akeneo PIM förenklar ni er hantering av produktinformation. Ni kan enkelt berika produktinformationen och definiera den för olika segment och kanaler.
Vi levererar allt från grundistallationen, skapande av dataset, import av produktdata, integrationer av övriga system och utbildning. Allt enligt en road map vi skapar tillsammans utifrån era resurser och kompetenser.
Kopplingen mellan Visma Administration kräver Capremill API. Läs mer om Capremills API hos Visma.