Visma Administration – 4 funktioner som väntar på dig

Visma Administration har varit med länge. Det var ett av de allra första affärssystemen för småföretag på svenska marknaden. Vem vet, kanske har du använt programmet sedan start och kan det utan och innan? Men för er andra avslöjar vi fyra funktioner som långt ifrån alla känner till.
1. Checklistorna
Visste du att man i Administration snabbt kan skapa checklistor? Det kan handla om allt från en klassisk “att göra” för dagen, till påminnelser om vad du ska göra på ett visst datum. De flesta som provar blir fast för alltid.
Läs mer om smarta checklistor
2. Genvägarna
Skapa genvägar till programdelar du använder ofta – direkt i menyn. Ett klockrent sätt att spara tid på onödig navigering.
Så här skapar du genvägar
3. Räkenskapsårsväxlaren
Känner du till att det finns en funktion för dig som ofta byter mellan räkenskapsåren? Byt räkenskapsår på några sekunder genom att klicka på räkenskapsåret längst ner till höger i programmet.
4. Den digitala fakturahanteringen
Du kanske redan har kommit igång med att skicka dina fakturor digitalt, men visste du att du kan ta emot samtliga leverantörsfakturor digitalt – direkt inne i programmet? Oavsett om din leverantör skickar fakturorna på mejl, papper eller e-faktura så kan du få in dem i Administration på ett och samma sätt. Det enda du behöver göra då: Kontrollera och godkänna de färdiga fakturorna!
Läs mer om vår elektroniska fakturahantering
Här har du dem. Funktionerna som vi vet att långt ifrån alla känner till. Vi hoppas att du hittade någon funktion som du inte tidigare använt, och att du med hjälp av dessa kan bli ännu mer effektiv i ditt administrativa arbete.