På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Enkelt, molnbaserat projekthanteringsverktyg
Fungerar tillsammans med
Kategori
Projektdagbok
Här finns en intuitiv dagbok som hanterar noteringar med bilder och registrering av arbetsstyrka på arbetsplatsen. I dagboken kan man även koppla dokument till dagboksbladen.
Avvikelser & ÄTA
Registrera smidigt både arbetad tid och manuella kostnader så du inte missar något vid debitering. Utifrån dina inställningar för omkostnader, entreprenörarvode och ev. avtalade à-priser genereras ett komplett fakturaunderlag. Du kan koppla dokument och bilder till avvikelsen och det finns möjlighet till beslutslogg för snabb hantering av ändringar. För Bidcon-användare finns även en kalkylfunktion.
Dokumenthantering
I dokumentarkivet har du möjlighet att spara alla typer av filer, inklusive mail till och från olika kontaktpersoner. Egendefinierade dokumentetiketter kan kopplas till filer för att förenkla sökning. Här finns också möjlighet att sätta status på dokument för att enkelt se vilka dokument som är färdigställda eller behöver slutföras.
Anbudsförfrågningar
Skicka anbudsförfrågningar med tillhörande underlag till flera UE/Leverantörer utan att de ser övriga mottagare. Samtidigt har du full kontroll på vilka som läst förfrågan och vilka svar som kommit in.
Arbetsorder
I denna modul registrerar man arbetsordrar och fyller i uppgifter om vad som ska göras, samt tid och plats för när arbetet ska utföras. I modulen sammanställs även kostnader som ingår i arbetsordern och man får då fram ett fakturaunderlag som kan skickas ut till kunden.
Tidsregistrering
Flexibel tidsregistrering kan göras direkt ute i fält via din mobiltelefon, surfplatta eller dator. Rapportera tid på ditt projekt och exportera lönetransaktionerna till Visma.
Bjud in externa parter till samarbete i Memmo
Genom de flexibla behörighetsinställningarna kan du bjuda in dina samarbetspartners att arbeta i ett specifikt projekt. Behörighetshantering på funktionsnivå gör att du enkelt kan skapa grupper som får unik tillgång till de funktioner i systemet de tilldelats. Projektunika rättigheter ger möjlighet att ytterligare fördela rättigheter till enskilda projekt.
1. Beställ integrationen mot Visma Lön så aktiverar vi funktionen i Memmo
2. Matcha Memmos tidstyper med Vismas tidkoder
3. Matcha de anställdas anställningsnummer i Memmo mot anställningsnummer i Visma
4. Skapa en exportfil (.tlu-fil) med lönetransaktioner