Hur lägger jag till en extra användare?

Kontakta vår försäljningsavdelning på Visma Spcs för att köpa en extra användarlicens.

Administratören lägger därefter till användaren under Användare  - Lägg till användare inne i Descartes.

Vart hittar jag skriven hjälp?

Du kommer åt den skrivna hjälpen när du är inloggad i programmet under Guide och Hjälp längst upp till vänster, klicka därefter på Vägledning

Descartes Vägledning

Hur kan jag få ett användarnamn och lösenord?

Varje företag har en licensansvarig/administratör, som också kan utse andra administratörer av din databas. En administratör måste aktivera dig i företagets databas. Du kommer sedan att erhålla ett välkomstmail med ditt användarnamn (din e-mail) och en länk för att skapa ditt egna lösenord och logga in.

För administratörer: Läs gärna avsnittet Lägg till användare (kräver inloggning).

Administratören har aktiverat mitt konto, men jag har inte fått mail med mina inloggningsuppgifter. Vad kan jag göra?

Kolla först med din administratör om mailadressen är korrekt. Kolla därefter ditt spamfilter/skräpposten i ditt mailprogram. Din administratör kan skicka ett nytt välkomstmail genom att inaktivera och återaktivera ditt konto. Om du fortfarande inte får något mail så skapar du ett ärende till supporten så hjälper vi dig!

Vad händer när man låser ett uppdrag?

När ett uppdrag låses, tas följ upp-punkter (ej permanenta) och historik i textfälten bort. Följ upp-punkter används under revisionen. Frågor som upptäcks bör dokumenteras som vanligt.

Hur begränsar jag åtkomsten till kunder?

Åtkomstkontroll är ej aktiverat som standard. En administratör kan aktivera åtkomstkontroll genom huvudmenyn under Företag - Åtkomstkontroll. Läs mer i avsnittet Åtkomstkontroll (kräver inloggning).

Hur importerar jag bokföringssaldon/SIE-fil?

Du kan importera en CSV-fil med saldon från bokföringen. Läs mer i avsnittet Saldolista under Importera konton från CSV-fil. (kräver inloggning).

Hur migrerar jag från t ex Visma Revision till Visma Descartes?

I dagsläget flyttar du över information manuellt från ditt tidigare revisionsprogram. Kopiera och klistra in informationen eller infoga filer till Descartes som innehåller informationen. 

Skapa ett supportärende

Ingår i ditt abonnemang

Här kan du som har ett aktivt abonnemang skapa ett supportärende för Visma Descartes.

  • Ett supportärende skapar du om du har en programrelaterad fråga om en funktion i programmet, eller om någon felaktighet har uppstått i ditt program. 

 

Boka konsultation

795 kr/tim

Behöver din byrå mer specifik hjälp kring hur ni arbetar på bästa sätt i Descartes? Vi hjälper gärna till!

Boka en kontakt med en av våra erfarna konsulter för ett kostnadsfritt uppstartsmöte där vi spikar upplägget tillsammans, vi debiterar därefter 795/tim för konsultationen.

  • Upplägget styrs helt och hållet utifrån era behov och önskemål.
  • Skräddarsytt utifrån er verksamhet och era flöden.
  • Personlig genomgång och kontakt.