Tidsbesparingen blir störst om du väljer ett program där bokföringen och faktureringen är webbaserad och till stora delar automatisk
Osäker på vilket bokföringsprogram du ska välja? Vi guidar dig till rätt bokföringslösning, oavsett vilken bolagsform du har.
Visma eEkonomi är ett webbaserat fakturerings- och bokföringsprogram som effektiviserar din vardag som företagare med enskild firma eller eget aktiebolag.
Få mer tid över till föreningsarbete med webbaserad bokföring och fakturering.
När det kommer till att hålla koll på företagets administration finns inga program med lika lång erfarenhet som Visma Administration.
Visma Administration är landets mest använda affärssystem för småföretag.
Har du bara de rätta verktygen är det enkelt att betala ut lönerna.
Funktionerna som hjälper dig att fakturera rätt och arbeta effektivt i projekt.
Klicka, markera och dra ett element där du vill placera det på en sida. Sedan är det bara att publicera!
Utan några förkunskaper kan du enkelt bygga upp en proffsig närvaro på webben.
Med Visma Webshop kan vem som helst skapa sin egen nätbutik på ett par minuter.
Vi ger dig ett färdigt aktiebolag gratis när du köper vårt bokföringsprogram.
Du som nyligen har startat företag får halva priset på vårt bokföringsprogram.
Full kontroll på faktureringen och bokföringen. Dessutom tillgång till alla företagsuppgifter i mobilen. Visma eEkonomi gör det enklare att starta och driva eget.
Per Berggren, Kite Sverige AB
Här guidar vi dig som precis startat eller ska starta redovisningsbyrå genom marknadsföring, program och rådgivning.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket i molnet. Här finns program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket i molnet. Här finns program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver.
Visma Advisor fungerar som kärnan i din verksamhet och med programmet får du full koll på kunder och uppdrag.
Visma Advisor ingår i paketet Visma Smarta Byrån.
Visma Skatt & Bokslut Pro ger dig en automatiserad lösning för skatt, bokslut och deklaration.
Visma Skatt & Bokslut Pro ingår i paketet Visma Smarta Byrån.
Ett bokförings-och faktureringsprogram som är unikt på marknaden med överlägsen automation och flexibilitet.
Visma eEkonomi ingår i paketet Visma Smarta Byrån
Vill du lära nytt och utvecklas? Vi erbjuder allt från gratis webbinarier till ett kostnadsfritt byråpartnerprogram där vi även hjälper dig utveckla din byrå.
Som byråledare är det viktigt att ständigt utveckla sin redovisningsbyrå. Vi har en mängd olika erbjudanden och har hjälpt många att skapa fina resultat.
Nå nya höjder med vårt Growth Program. Tillsammans med erfarna coacher gör vi en strategisk plan som hjälper dig ta dom där viktiga stegen att bli en digital byrå.
Som redovisningskonsult är det viktigt att ha koll på alla program. Vi har en mängd olika utbildningar skapade specifikt för dig som redovisningskonsult.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket med program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver. Du betalar månadsvis i efterskott, utan bindningsstid.
Kanske har du hört talas om P27, XML pain.001 och ISO200022?
Här har vi samlat vad som gäller för ditt program!
I vårt supportforum kan du ställa din fråga och få svar
direkt från andra användare - dygnet runt.
Fler än någonsin vill starta eget företag, men vad ska man tänka på? Vi har sammanställt en komplett steg för steg-guide till dig som funderar på att starta eget.
Allt för dig som driver eller arbetar på en redovisningsbyrå
Människors beteende förändras och redovisningsbranschen med den. Vet du hur du ska dra nytta av förändringen för egen del? Vi ger dig kunskap och verktyg för att utveckla dig själv och din byrå i egen takt.
På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Visma Resa & Utlägg
31 oktober 2021 avslutade vi den äldre tjänsten Visma Resa & Utlägg och lägger istället vårt fokus på nya Visma Utlägg som ger dig en mer automatisk utläggshantering.
Vår gamla trotjänare för att redovisa reseräkningar och utlägg har blivit omodern. Vi har beslutat att stänga ner Visma Resa & Utlägg under 2021 - närmare bestämt 31 oktober.
Vi förstår att det skapas en del frågetecken, vi är med dig hela vägen och ska försöka ta det ett steg i taget.
Viktigt att tänka på är att underlag för bokföringen ska sparas i minst 7 år, därför vill vi att du läser igenom stegen även om det var längesen du använde Visma Resa & Utlägg.
Snarast
De anställda kommer kunna använda Visma Resa & Utlägg fram till sista oktober, men vi rekommenderar att du redan nu funderar på hur ni ska hantera utlägg och reseräkningar framöver.
Vilket behov har ert företag? Gör ni många eller få utlägg och resor? Behöver de anställda kunna registrera uppgifterna via mobilen? Vill ni kunna synkronisera uppgifterna direkt till Visma Lön? Något annat program ni vill kunna föra över uppgifterna till?
Vi rekommenderar vår nya tjänst Visma Utlägg. De anställda fotar sina kvitton med den smarta appen och utlägg och reseräkningar attesteras innan de förs över till Visma Lön och ditt bokföringsprogram.
Från version 2021.2 av Visma Lön finns det en automatisk synkronisering på samma sätt som Visma Resa & Utlägg har fungerat tidigare.
Du kan också chatta med vår försäljningsavdelning här på sidan eller ringa oss på 0470-706000.
Du aktivera Visma Utlägg via Visma Lön, läs mer här: Kom igång med Visma Utlägg »
Är du redovisningsbyrå bjuder du in till samarbete från Visma Advisor eller Visma Byråstöd.
Senast lönekörningen i december
Senast lönekörningen i december behöver du synkronisera uppgifterna till Visma Lön.
I version 2022.0 av Visma Lön kan du inte längre synkronisera uppgifterna från Visma Resa & Utlägg till dina lönekörningar.
Senast januari 2022
Underlag för resor och utlägg behöver sparas i 7 år enligt bokföringslagen. Om du tidigare inte har sparat uppgifterna från Visma Resa & Utlägg behöver du göra det nu.
I meddelandet som dyker upp för dig som administratör i Visma Resa & Utlägg kan du klicka på knappen Exportera underlag för att exportera en fil med allt innehåll.
Du kan också gå in på respektive anställd och deras reseräkningar. På fliken Sammandrag kan du skriva ut/spara de underlag som inte är utskrivna sedan tidigare.
Vi har länge varit stolta över Visma Resa & Utlägg, men tjänsten är numera omodern.
Vår nya tjänst Visma Utlägg har fler möjligheter för ditt företag och ger dig en mer automatisk utläggshantering.
Du kan fortfarande se uppgifterna i tjänsten Visma Resa & Utlägg och får manuellt lägga in dem på de anställdas lönebesked.
Det sker ingen migrering av uppgifter till Visma Utlägg från Visma Resa & Utlägg. Du aktiverar Visma Utlägg direkt från Visma Lön eller via Visma Advisor/Byråstöd om du jobbar på redovisningsbyrå.
I Visma Lön väljer du vilka anställda som ska ha tillgång till Visma Utlägg.
På vismaspcs.se/support/visma-utlagg hittar du hjälp för att komma igång. Vi vill också tipsa om webbinariet Kom igång i Visma Utlägg där du får information vilka inställningar du ska göra när du börjar med programmet. Läs mer och boka direkt: Kom igång i Visma Utlägg »
Även din redovisningsbyrå får den här informationen. Ni behöver tillsammans bestämma hur ni gör framöver. Vår nya tjänst Visma Utlägg fungerar utmärkt att samarbeta i.
Nu visas alla byråns samarbeten sorterade på namn och du kan enkelt se de kunder som du samarbetar med i Visma Resa & Utlägg.
De anställda kan skapa reseräkningar och utlägg fram till 31 oktober. De måste tänka på att klarmarkera och attestera innan det datumet. Efter 31 oktober kan ni inte göra några ändringar i Visma Resa & Utlägg längre. Vi har informerat de anställda inne i Visma Resa & Utlägg från september 2021.
I Visma Lön kan du synkronisera med Visma Resa & Utlägg fram till lönekörningen i december.
Du behöver inte avsluta något gällande Visma Resa & Utlägg.
Bjud in dina kunder till samarbete i Visma Utlägg och för över uppgifterna till Visma Lön precis som tidigare. Läs mer: Aktivera samarbete i Visma Utlägg från Visma Advisor » eller Aktivera samarbete i Visma Utlägg från Visma Byråstöd »
Från mitten av juni (15-16) går det inte längre aktivera och skapa nya samarbeten med kunder i Visma Resa & Utlägg. Befintliga samarbeten öppnar du direkt via Visma Advisor, Visma Lön eller under Mina tjänster på vismaspcs.se.
Från maj 2021 informerar löneadministratörer inne i Visma Resa & Utlägg och Visma Lön. Från september 2021 informerar vi alla användare inne i Visma Resa & Utlägg.
Arbetar du i Visma Byråstöd behöver du uppdatera till version 6.1 för att kunna bjuda in till nya samarbeten i Visma Utlägg - versionen finns att ladda ner från vismaspcs.se/support/ladda-ner-och-uppdatera »