Så möter Cilla lågpriskonkurrensen

Publicerad: 2013-09-05 08:45 | Uppdaterad: 2013-09-12 14:16

Lågpriskedjor och nätbutiker skapar allt tuffare konkurrens för småföretagare. Cilla Pettersson driver optikkedjan Se & Synas och tror att ett varmt kundengagemang gör skillnad för mindre aktörer.

Var handlar du dina kläder en lördagsförmiddag – i stan, på köpcentrumet eller på nätet? Valet du gör påverkar hur levande din stadskärna ska vara i framtiden, säger Cilla Pettersson, delägare i optikaffären Se & Synas i Eskilstuna tillsammans med kompanjonen Susanna Eriksson.

– Jag tycker att vi konsumenter ska tänka på hur och var vi handlar. Ska vi ha levande stadskärnor måste vi ha folk som handlar i affärer och inte bara på nätet eller i köpcentrum utanför städerna. Annars har vi snart bara caféer kvar i stan.

Hur möter er optikaffär den ökade konkurrensen från lågpriskedjor och nätbutiker?

– Jag tror att vårt engagemang för kunden gör skillnad. Vi äger och driver själva vår optikaffär. Det gör bland annat att vi verkligen kan ta oss tiden att personligen hjälpa kunden. Dessutom har vi utvecklat vår butik med ögonlaserbehandling och kan därför erbjuda kunderna precis allt som rör deras syn. Vi kan ögon!

Under de 18 år som Cilla Pettersson (t. vänster) och  Susanna Eriksson har drivit företag tillsammans, har  de aldrig blivit osams.

 

 

Under de 18 år som Cilla Pettersson (t. vänster) och
Susanna Eriksson har drivit företag tillsammans, har
de aldrig blivit osams. Bra dialog och olika
ansvarsområden tror Cilla är några av anledningarna
till att de fungerar så bra ihop som kompanjoner.                           

Fakta
Namn: Cilla Pettersson
Företag: Se & Synas
Bransch: Optik, laserkirurgi
Hemsida: www.seochsynas.se

Text: Alexander Rehnborg