Christoffer tar betalt med mobilen

Publicerad: 2013-04-04 08:29 | Uppdaterad: 2013-04-05 16:35

För den nya generationen kunder är mobilen lika mycket ett shoppingverktyg som en telefon. Därför är en mobil betallösning en smart investering, tycker den unga företagaren Christoffer Hållinder.

Många småföretagare är ofta ute på kundresor och passar då på att försöka öka sin merförsäljning. Ett smidigt sätt att sälja varor och tjänster till kunder på plats är att använda sig av en mobil betallösning.

– I dag är det inte många som går runt med kontanter, speciellt inte vår målgrupp, som främst består av unga människor, berättar Christoffer Hållinder, ekonomiansvarig i UF-företaget Våga UF. Vi säljer ett egentillverkat kortspel och är ofta ute på till exempel mässor. Då är en mobil betallösning ett väldigt smidigt sätt att ta betalt med. Vi har valt lösningen Izettle.

Mobil betalningslösning

Vilka är fördelarna med en mobil betallösning?

 – Det är väldigt flexibelt att kunna ta betalt med mobilen. I fallet med Izettle så krävs det inga extra apparater förutom en smarttelefon och en liten dosa som får plats i byxfickan. Det gör det lätt för oss att sälja våra produkter i princip när och var som helst.

Vad tycker era kunder om att betala med mobilen?

– Yngre kunder tycker det känns självklart att mobilbetala, de gör ju ändå så mycket annat i sin mobil. De upplever betalningen som säker och tycker det är jättebra att vi kan erbjuda kortbetalning. Den procentavgift som Izettle tar vägs upp av att lösningen fungerar så pass bra för oss som den faktiskt gör.

Så fungerar Izettle
Se en instruktionsvideo om hur Izettle fungerar med kortdosa.
Izettle tar 2,75 procent per transaktion, därutöver inga andra avgifter. Läs mer om tjänsten 
på Izettles webbplats.

Använder du någon annan smart mobil betallösning? 
Mejla redaktionen på infoline@vismaspcs.se och berätta om dina erfarenheter!

Många företag på mässor förlorar kunder om  de inte kan erbjuda smidig kortbetalning, tror  Christoffer Hållinder i Våga UF.





Många företag på mässor förlorar kunder om 
de inte kan erbjuda smidig kortbetalning, tror 
Christoffer Hållinder i Våga UF.                                                                         

Fakta
Namn: Christoffer Hållinder
Företag: Våga UF
Bransch: Spel

Text: Alexander Rehnborg