Tidsbesparingen blir störst om du väljer ett program där bokföringen och faktureringen är webbaserad och till stora delar automatisk
Osäker på vilket bokföringsprogram du ska välja? Vi guidar dig till rätt bokföringslösning, oavsett vilken bolagsform du har.
Visma eEkonomi är ett webbaserat fakturerings- och bokföringsprogram som effektiviserar din vardag som företagare med enskild firma eller eget aktiebolag.
Få mer tid över till föreningsarbete med webbaserad bokföring och fakturering.
När det kommer till att hålla koll på företagets administration finns inga program med lika lång erfarenhet som Visma Administration.
Visma Administration är landets mest använda affärssystem för småföretag.
Har du bara de rätta verktygen är det enkelt att betala ut lönerna.
Funktionerna som hjälper dig att fakturera rätt och arbeta effektivt i projekt.
Klicka, markera och dra ett element där du vill placera det på en sida. Sedan är det bara att publicera!
Utan några förkunskaper kan du enkelt bygga upp en proffsig närvaro på webben.
Med Visma Webshop kan vem som helst skapa sin egen nätbutik på ett par minuter.
Vi ger dig ett färdigt aktiebolag gratis när du köper vårt bokföringsprogram.
Du som nyligen har startat företag får halva priset på vårt bokföringsprogram.
Full kontroll på faktureringen och bokföringen. Dessutom tillgång till alla företagsuppgifter i mobilen. Visma eEkonomi gör det enklare att starta och driva eget.
Per Berggren, Kite Sverige AB
Här guidar vi dig som precis startat eller ska starta redovisningsbyrå genom marknadsföring, program och rådgivning.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket i molnet. Här finns program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket i molnet. Här finns program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver.
Visma Advisor fungerar som kärnan i din verksamhet och med programmet får du full koll på kunder och uppdrag.
Visma Advisor ingår i paketet Visma Smarta Byrån.
Visma Skatt & Bokslut Pro ger dig en automatiserad lösning för skatt, bokslut och deklaration.
Visma Skatt & Bokslut Pro ingår i paketet Visma Smarta Byrån.
Ett bokförings-och faktureringsprogram som är unikt på marknaden med överlägsen automation och flexibilitet.
Visma eEkonomi ingår i paketet Visma Smarta Byrån
Vill du lära nytt och utvecklas? Vi erbjuder allt från gratis webbinarier till ett kostnadsfritt byråpartnerprogram där vi även hjälper dig utveckla din byrå.
Som byråledare är det viktigt att ständigt utveckla sin redovisningsbyrå. Vi har en mängd olika erbjudanden och har hjälpt många att skapa fina resultat.
Nå nya höjder med vårt Growth Program. Tillsammans med erfarna coacher gör vi en strategisk plan som hjälper dig ta dom där viktiga stegen att bli en digital byrå.
Som redovisningskonsult är det viktigt att ha koll på alla program. Vi har en mängd olika utbildningar skapade specifikt för dig som redovisningskonsult.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket med program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver. Du betalar månadsvis i efterskott, utan bindningsstid.
Kanske har du hört talas om P27, XML pain.001 och ISO200022?
Här har vi samlat vad som gäller för ditt program!
I vårt supportforum kan du ställa din fråga och få svar
direkt från andra användare - dygnet runt.
Fler än någonsin vill starta eget företag, men vad ska man tänka på? Vi har sammanställt en komplett steg för steg-guide till dig som funderar på att starta eget.
Allt för dig som driver eller arbetar på en redovisningsbyrå
Människors beteende förändras och redovisningsbranschen med den. Vet du hur du ska dra nytta av förändringen för egen del? Vi ger dig kunskap och verktyg för att utveckla dig själv och din byrå i egen takt.
På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Bild: Ekströms
Snötäckta spår genom skog och mark. En naturupplevelse och kraftansträngning utöver det vanliga. Depåer där blåbärssoppan står uppradad i muggar. Det handlar förstås om Vasaloppet.
Traditionen med blåbärssoppa i Vasaloppet har funnits sedan 1922 men inför loppet 1958 uteblev blåbärsskörden i Dalaskogarna och man stod utan blåbär. Arrangörerna vände sig till Ekströms som precis lanserat en blåbärssoppa och sedan dess har Ekströms funnits som en del av Vasaloppet.
"Vi utvärderar vår medverkan varje år."
Men vad betyder Vasaloppet för Ekströms? Madeleine Lund Holmberg, Senior Brand Manager för Ekströms på Orkla Foods Sverige, berättar:
— Vasaloppet betyder väldigt mycket för Ekströms både externt i och med att det har ett stort PR-värde men också internt gentemot våra medarbetare. Ekströms har en stor exponering i själva sponsorskapet där vi är synliga på många olika så kallade touchpoints inför och under Vasaloppet. Det finns dekaler vid olika depåer, vi har vår logga på muggar och så står vi för själva blåbärssoppan. Att Vasaloppet sänds i TV gör att vi både får exponering för de som åker och de som tittar.
Ni har varit en partner till Vasaloppet i snart 60 år. Är det en självklarhet att ni ska vara med år efter år?
— Vi utvärderar vår medverkan varje år. Den ska kännas relevant både för eventet och för varumärket i sig. Vad får Vasaloppet ut av det och vad får vi ut av det? Hittills har vi haft ett väldigt gott samarbete som vi önskar fortsätta stötta. Produkten har en viktig betydelse under loppen både ur ett produktperspektiv och ur ett varumärkesperspektiv.
Hur maximera ni nyttan av ett event som Vasaloppet?
— Förutsom den exponering vi får av själva sponsorskapet marknadsför vi också själva vår medverkan på olika sätt. Våra produkter säljs dagligen och vi berättar om vårt engagemang i Vasaloppet på butiksmaterial, vi har vår sponsorlogga på förpackningen, vi lottar ut biljetter i sociala medier och på vår hemsida.
— Vasaloppet anordnar också så kallade vallakvällar där vi också finns med och vi sponsrar även med blåbärssoppa till Barnens Vasalopp.
— Vi har många Vasaloppsåkare från våra olika fabriker, det finns en stolthet i både varumärket och produkterna. Det är en tradition sedan många år att anställda får biljetter av Ekströms och det är både kvinnor och män som åker, individuellt och i lag. Vi tycker att det är viktigt att uppmuntra till den här typen av aktiviteter generellt men särskilt förstås eftersom Ekströms är så delaktiga i Vasaloppet.
Hur ser ert praktiska arbete ut kring Vasaloppet?
— Vi arbetar som mest intensivt under hösten rent praktiskt med att lägga beställningar, ta fram expomaterial för loppet och butikerna. Under resten av året har vi planering och uppföljning.
Om du skulle ge tips till den som är företagare och har ett kommande event i sin stad eller i anknytning till den egna affären, vad skulle du säga då?
— Utvärdera din medverkan. Det ska finnas en tydlig koppling med det man sponsrar med varumärket, att det finns en affärsnytta, den kan vara på olika plan, känslomässigt och funktionellt. Som företagare kan du själv säkerställa och göra undersökningar, hur det påverkar uppfattningen om varumärket.
Ekströms webbplats: ekstroms.se
Hon lär småföretagare PR
10 tips om att skriva pressmeddelanden
Vi hjälper dig till ett framgångsrikt företagande. |