Tidsbesparingen blir störst om du väljer ett program där bokföringen och faktureringen är webbaserad och till stora delar automatisk
Osäker på vilket bokföringsprogram du ska välja? Vi guidar dig till rätt bokföringslösning, oavsett vilken bolagsform du har.
Visma eEkonomi är ett webbaserat fakturerings- och bokföringsprogram som effektiviserar din vardag som företagare med enskild firma eller eget aktiebolag.
Få mer tid över till föreningsarbete med webbaserad bokföring och fakturering.
När det kommer till att hålla koll på företagets administration finns inga program med lika lång erfarenhet som Visma Administration.
Visma Administration är landets mest använda affärssystem för småföretag.
Har du bara de rätta verktygen är det enkelt att betala ut lönerna.
Funktionerna som hjälper dig att fakturera rätt och arbeta effektivt i projekt.
Klicka, markera och dra ett element där du vill placera det på en sida. Sedan är det bara att publicera!
Utan några förkunskaper kan du enkelt bygga upp en proffsig närvaro på webben.
Med Visma Webshop kan vem som helst skapa sin egen nätbutik på ett par minuter.
Vi ger dig ett färdigt aktiebolag gratis när du köper vårt bokföringsprogram.
Du som nyligen har startat företag får halva priset på vårt bokföringsprogram.
Full kontroll på faktureringen och bokföringen. Dessutom tillgång till alla företagsuppgifter i mobilen. Visma eEkonomi gör det enklare att starta och driva eget.
Per Berggren, Kite Sverige AB
Här guidar vi dig som precis startat eller ska starta redovisningsbyrå genom marknadsföring, program och rådgivning.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket i molnet. Här finns program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket i molnet. Här finns program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver.
Visma Advisor fungerar som kärnan i din verksamhet och med programmet får du full koll på kunder och uppdrag.
Visma Advisor ingår i paketet Visma Smarta Byrån.
Visma Skatt & Bokslut Pro ger dig en automatiserad lösning för skatt, bokslut och deklaration.
Visma Skatt & Bokslut Pro ingår i paketet Visma Smarta Byrån.
Ett bokförings-och faktureringsprogram som är unikt på marknaden med överlägsen automation och flexibilitet.
Visma eEkonomi ingår i paketet Visma Smarta Byrån
Vill du lära nytt och utvecklas? Vi erbjuder allt från gratis webbinarier till ett kostnadsfritt byråpartnerprogram där vi även hjälper dig utveckla din byrå.
Som byråledare är det viktigt att ständigt utveckla sin redovisningsbyrå. Vi har en mängd olika erbjudanden och har hjälpt många att skapa fina resultat.
Nå nya höjder med vårt Growth Program. Tillsammans med erfarna coacher gör vi en strategisk plan som hjälper dig ta dom där viktiga stegen att bli en digital byrå.
Som redovisningskonsult är det viktigt att ha koll på alla program. Vi har en mängd olika utbildningar skapade specifikt för dig som redovisningskonsult.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket med program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver. Du betalar månadsvis i efterskott, utan bindningsstid.
Kanske har du hört talas om P27, XML pain.001 och ISO200022?
Här har vi samlat vad som gäller för ditt program!
I vårt supportforum kan du ställa din fråga och få svar
direkt från andra användare - dygnet runt.
Fler än någonsin vill starta eget företag, men vad ska man tänka på? Vi har sammanställt en komplett steg för steg-guide till dig som funderar på att starta eget.
Allt för dig som driver eller arbetar på en redovisningsbyrå
Människors beteende förändras och redovisningsbranschen med den. Vet du hur du ska dra nytta av förändringen för egen del? Vi ger dig kunskap och verktyg för att utveckla dig själv och din byrå i egen takt.
På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Hållbarhet är enda vägen att vara lönsam på lång sikt. Det menar Jessica Bergsjö, entreprenör med hållbarhet som en del av sin affärsidé. Som Sveriges första hållbara moderator ser hon till att kvalitetssäkra evenemanget med bland annat ekologiskt frukt och jämställd panel.
Vem är Jessica Bergsjö?
— Jag har jobbat som reseledare och lärare, och har alltid varit väldigt lösningsfokuserad i det jag gör. Jag gillar att driva processer och att få vara med när andra människor växer och utvecklas.
Jessica är uppvuxen i Alvesta och efter universitetsstiden i Kalmar blev det Stockholm. Att resa har hon alltid prioriterat och under några år bodde Jessica i Grekland.
— Att resa är min näring, jag vill förstå och skaffa erfarenheter från flera olika perspektiv för att vara en bättre människa. Jag ser mig som en världsmedborgare och värnar humanismen och medmänskligheten i allt jag gör.
Hur kom du på att du ville driva företag?
— Jag har varit entreprenöriell hela tiden även då jag inte drivit företag. Haft driftiga roller som till exempel affärsutvecklare och facilitator. När jag startade eget ville jag få mer utrymme för mina idéer och det blev viktigt ha en “egen låda” för dem. Som egen företagare kan jag utveckla varje idé jag kommer på och jag älskar det!
Vad är det som gör dig till en bra entreprenör?
— En bra entreprenör måste vara en riskvillig och modig person. Jag har inget filter utan jag gör verkligen allt det jag vill. OM jag inte genomför det jag vill betyder det att jag inte vill det tillräckligt mycket. Jag tror inte på att "om bara" är det som hindrar människor från att göra det de vill. Det är oftast rädslan som är problemet, att misslyckas eller inte våga framföra sina idéer. En framgångsrik entreprenör som håller över tid måste också vara generös, envis, snäll och extremt kreativ. Och det är jag.
Om du möter motstånd?
— Jag har lite olika strategier. För mig är inte "nej" ett misslyckande utan det kan handla om alltifrån timing till att det faktiskt inte är en tillräckligt bra idé. Men bara för att man får många nej behöver det inte vara en dålig idé. Man kanske måste backa ett steg och fundera på hur man kan göra idén ännu bättre. Eller lägga den i lådan för framtida projekt, timing är oerhört viktigt.
Livet som företagare gör att du kan förverkliga dina idéer. Men hur ser ditt liv som företagare ut?
— Min tillvaro kretsar mycket runt jobbet och så synkar jag med dottern förstås. Min huvudsyssla är att vara moderator och i det ingår allt från förberedelser med att förintervjua gäster till att leverera på scenen. Jag kallar mig för “Sveriges första hållbara moderator”.
Vad innebär det?
— Jag vill lansera en ide där jag som moderator också är med och ta ansvar för att arrangemanget kring eventet är så hållbart om möjligt. Det finns en checklista som jag går igenom med arrangören för att särkerställa kvaliteten. Man kan se det som en svanenmärkning ungefär. Jag har 10 punkter som jag checkar av inför evenemanget. Det handlar till exempel om att frukten som serveras är ekologisk, att vi uppmanar besökarna att åka buss eller tåg och att vi minimerar antalet utskrifter. Inget omöjligt alls men om varje arrangör blev lite mer medveten om de små sakerna så gör det skillnad.
Hur jobbar du med hållbarhet i ditt eget företag?
— En del av min affärsidé är att faktiskt göra lite skillnad i varje sammanhang jag är med i. Rent affärsmässigt har jag en uppdelning att 80 % av min arbetade tid ska vara lönsam och ge en inkomst. Göra bra affärer helt enkelt. 20 % av tiden lägger jag på ideella projekt som till exempel att vara mentor eller styrelseuppdrag. Jag lägger också ideell tid på något som heter Kalmar co. En mötesplats för kreativa entreprenörer som gör affärer vilket i sin tur genererar tillväxt. Jag tror dessutom att hållbarhet är enda vägen att vara lönsam på lång sikt.
— Jag ser till att de arenor som jag har tillgång till präglas av hållbara värden, låter det genomsyra allt jag åtar mig. Jag jobbar aktivt för ett mångkulturellt, jämställt och tolerant samhälle.
Kan du ge något exempel på hur du konkret arbetat med hållbarhet i de arenor som du har verkat på?
- Jag är moderator på Kalmarsunds Hållbarhetsvecka i Kalmar, där samlas mycket intressanta människor som har erfarenhet och expertkunskap för att lära ut och inspirera.
— Och i mitt arbete med fastighetsutveckling har vi projekt där vi arbetar med urbana odlingar, så kallade stadsodlingar. Jag har också samlat in julklappar i samarbete med Stadsmissionen och återvunnit kläder tillsammans med Länsstyrelsen.
Vilka är dina tips till den som inte riktigt vet var han eller hon ska börja i sitt hållbarhetsarbete?
— Att sätta en rimlig ambition. Bättre att göra lite än ingenting alls och att vara nöjd med det du ger. Att hålla fast vid sina ideal och ibland innebär det också att du måste säga nej till sådant du inte tror på. Ta hand om dig själv och ditt eget företag först. Jag inspireras av FN:s globala hållbarhetsmål och låter dem vara en del av min verksamhet.
Vilka personer inspirerar dig i ditt entreprenörskap?
— Jag inspireras av alla människor som vågar gå sin egen väg.
På vilket sätt går du din egen väg?
— Att vara hållbar moderator är ett sätt för mig att gå min egen väg. Jag har stått upp för min värdegrund i affärssammanhang och styrelser. Man vet var man har mig. Jag har även avstått styrelseuppdrag när det inte har känts rätt.
Hur vet du vilken väg du ska ta och att du är på rätt väg?
— Jag har bokslut med mig själv. Kollar av att jag är på rätt plats, gör rätt saker och utvärderar mina mål. Minst en gång om året och då är det tufft, det lovar jag.
Vart är du på väg just nu?
— Just nu arbetar jag med ett projekt som heter Auktionsmakarna som är ett hållbarhets- och bildningsprojekt. Vi vill ge människor möjligheten att handla hållbart och återvinna fina saker på ett roligt sätt. Därför kommer vi att berätta historier och anekdoter som föremålen bär på och det finns möjlighet att äta middag under auktionen. Men det nya är tekniken, auktionerna är webbsända och du kan buda på distans eller på plats via din mobil.
— Jag vill också bredda min marknad för moderatorsuppdragen och jag kikar på riktigt intressanta, och hållbara, investeringar.
Text och bild: Mimmi Rito
Kanske är du också intresserad av:
Formulera din affärsidé
Så når du dina mål
Vi hjälper dig till ett framgångsrikt företagande. |