Systemstöd för bättre bokslutsprocess lanserades

Ingen arbetstopp på våren. En utopi? Inte alls. Visma Spcs släppte nyheten om Visma Advisor Period & År hösten 2016 och lanserade tjänsten 2017. Nu finns möjlighet för alla att göra bokslutsprocessen mindre ansträngd. 

- Visma Advisor Period&År är digitalt och papperslöst, tillgängligt överallt och utvecklat för den moderna byrån, sa dåvarande vd Daniel de Sousa i sin presentation på FAR:s Branschdagarna. 

- Det är ett rådgivningsverktyg som hjälper dig att göra analyser och förutsägelser och att ge vägledning. Visma Advisor Period&År ger också möjlighet att jämna ut arbetstopparna och förenkla kvalitetsarbetet. 

Jan Söderqvist, branschexpert, Visma Spcs, kommenterade:

 Följ Byråpodden på iTunes

Bokslutsprocessen med Visma Advisor Period&År: 

 De löpande avstämningar du gjort under året följer med in i bokslutsarbetet. Det innebär att mycket av arbetet redan är gjort när det är dags för bokslut. 
 Kontroller görs automatiskt. 
 Årsredovisning kommer att kunna lämnas digitalt från och med senare delen av 2019.  
 Deklaration 
 Rapportering till kund

Advisor Period & År används tillsammans med Visma Advisor och kommer att ersätta stora delar av Visma Bokslut och Visma Skatt. De här fyra molntjänsterna är optimala för dig som vill jobba effektivt: 

1 Visma Advisor: Hjälper dig att ha kontroll över kunder, uppdrag och registrerad tid.  
2 Visma eEkonomi: Ekonomisystemet där du kan samarbeta och dela data med kunderna. 
3 Visma Ekonomiöversikt: Rådgivning och rapportering med stöd av snygga, enkla grafer. 
4 Visma Advisor Period & År: Månadsbokslut, årsbokslut samt årsredovisning.

Se mer från Ekonomi&Företagsmässan 2017: "Digitalisering genomsyrar"