Tidsbesparingen blir störst om du väljer ett program där bokföringen och faktureringen är webbaserad och till stora delar automatisk
Osäker på vilket bokföringsprogram du ska välja? Vi guidar dig till rätt bokföringslösning, oavsett vilken bolagsform du har.
Visma eEkonomi är ett webbaserat fakturerings- och bokföringsprogram som effektiviserar din vardag som företagare med enskild firma eller eget aktiebolag.
Få mer tid över till föreningsarbete med webbaserad bokföring och fakturering.
När det kommer till att hålla koll på företagets administration finns inga program med lika lång erfarenhet som Visma Administration.
Visma Administration är landets mest använda affärssystem för småföretag.
Har du bara de rätta verktygen är det enkelt att betala ut lönerna.
Funktionerna som hjälper dig att fakturera rätt och arbeta effektivt i projekt.
Klicka, markera och dra ett element där du vill placera det på en sida. Sedan är det bara att publicera!
Utan några förkunskaper kan du enkelt bygga upp en proffsig närvaro på webben.
Med Visma Webshop kan vem som helst skapa sin egen nätbutik på ett par minuter.
Vi ger dig ett färdigt aktiebolag gratis när du köper vårt bokföringsprogram.
Du som nyligen har startat företag får halva priset på vårt bokföringsprogram.
Full kontroll på faktureringen och bokföringen. Dessutom tillgång till alla företagsuppgifter i mobilen. Visma eEkonomi gör det enklare att starta och driva eget.
Per Berggren, Kite Sverige AB
Här guidar vi dig som precis startat eller ska starta redovisningsbyrå genom marknadsföring, program och rådgivning.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket i molnet. Här finns program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket i molnet. Här finns program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver.
Visma Advisor fungerar som kärnan i din verksamhet och med programmet får du full koll på kunder och uppdrag.
Visma Advisor ingår i paketet Visma Smarta Byrån.
Visma Skatt & Bokslut Pro ger dig en automatiserad lösning för skatt, bokslut och deklaration.
Visma Skatt & Bokslut Pro ingår i paketet Visma Smarta Byrån.
Ett bokförings-och faktureringsprogram som är unikt på marknaden med överlägsen automation och flexibilitet.
Visma eEkonomi ingår i paketet Visma Smarta Byrån
Vill du lära nytt och utvecklas? Vi erbjuder allt från gratis webbinarier till ett kostnadsfritt byråpartnerprogram där vi även hjälper dig utveckla din byrå.
Som byråledare är det viktigt att ständigt utveckla sin redovisningsbyrå. Vi har en mängd olika erbjudanden och har hjälpt många att skapa fina resultat.
Nå nya höjder med vårt Growth Program. Tillsammans med erfarna coacher gör vi en strategisk plan som hjälper dig ta dom där viktiga stegen att bli en digital byrå.
Som redovisningskonsult är det viktigt att ha koll på alla program. Vi har en mängd olika utbildningar skapade specifikt för dig som redovisningskonsult.
Visma Smarta Byrån är vårt nya byråpaket med program för alla olika stilar och behov och du plockar själv ihop det du behöver. Du betalar månadsvis i efterskott, utan bindningsstid.
Kanske har du hört talas om P27, XML pain.001 och ISO200022?
Här har vi samlat vad som gäller för ditt program!
I vårt supportforum kan du ställa din fråga och få svar
direkt från andra användare - dygnet runt.
Fler än någonsin vill starta eget företag, men vad ska man tänka på? Vi har sammanställt en komplett steg för steg-guide till dig som funderar på att starta eget.
Allt för dig som driver eller arbetar på en redovisningsbyrå
Människors beteende förändras och redovisningsbranschen med den. Vet du hur du ska dra nytta av förändringen för egen del? Vi ger dig kunskap och verktyg för att utveckla dig själv och din byrå i egen takt.
På Visma Spcs har vi en lång tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Petra Örjegren klev ner från rollen som kontorschef eftersom ledarskapet är så viktigt i en förändring och tog in en vd och delägare från detaljhandeln. Hon tog också in en ny styrelseordförande som är politiker och digital marknadsförare.
Updaterat 2019-12-18
Gry Flodin är bättre än jag på resurshantering, flöden och processer. Joackim Ekroth ger en annan bild. Det behövs en annan typ av rådgvning från oss, en som utvecklar både personen och företaget, säger Petra Örjegren, Östersundsbyrån Stabilisator.
För ett par år sedan åkte hela styrelsen på tvådagarskonferens för att omformulera både affärsplan och marknadsplan. På medarbetarnivå har Stabilisator förstärkts med IT-kompetens - en gymnasieekonom som är en hejare på IT. Han har ofta tips på hur saker kan utföras med IT-tjänster, snabbare och enklare.
Stabilisator startades för elva år sedan av två entreprenörer som ogillade administration och sökte en helhetsbyrå. En av grundarna, Per Leffler, är kvar som passiv delägare och företaget drivs av hälftenägaren Petra Örjegren och Gry Flodin som äger 25 procent.
Stabilisator ska vara en helhetslösning även i framtiden men målet är att göra samma resa som Stockholmsbyrån Deskjockeys. Det innebär att kunder läggs över till Visma eEkonomi, Handelsbanken och fakturaskanning, att fasta priser införs och att rådgivningen utvecklas.
– Ofta förstår kunden inte rapporterna. De frågar: Vad har jag för likvida medel på kontot? Det är deras mått på att driva företag. Bristen på förståelse hämmar tillväxten på bolagen. De måste veta vad en resultat- eller balansräkning är. Ju mer man vet, desto mer intresserad blir man.
En annan nyhet i tjänsteutbudet på Stabilisator är Fredagsfrukostar. De kan handla om arbetsmiljöfrågor, pensioner eller Almis tjänster. Petra Örjegren föreläser själv eller bjuder in intressanta kunder och partners.
– Vi vet inte ens vilka tjänster det här bolaget kommer erbjuda sina kunder om ett par år. Det beror helt på vad kunderna behöver.
Som kund hos Stabilisator är det inget tvång att använda Visma eEkonomi. En del av kunderna äger inte ens en dator. Men till Visma eEkonomianvändarna rekommendar hon alltid Handelsbanken på grund av bankkopplingen.
– Jag har till och med fått en rejäl utskällning av en tjänsteman i en annan bank för att jag bad hans kund byta. Men om jag ser att företagaren kan spara både tid och pengar så måste jag göra en sådan rekommendation.
Många kunder bokför själva men Petra Örjegren varnar för att släppa kunden fri i Visma eEkonomi innan de lärt sig.
Vad är ditt råd till andra byråledare?
– Skaffa en mentor. Plocka in kunskap utifrån, människor med andra erfarenheter. Det farligaste vi kan göra är att fastna i det vi alltid gjort. Vi måste få in andra synsätt och inte fastna i bokföringsrollen.
Hur hanterar ni fasta priser kontra löpande?
– Vi går över mer och mer på fasta priser. Jag trodde det var jättesvårt, men de kunder man erbjuder tackar ja och tycker det är kanon. Jag var nog den största motståndaren för jag var orolig för kundens reaktion.
Vad tycker medarbetarna?
– Om någon känner att rådgivning inte ens grej så får man stötta den personen från början. Det är lite rädsla, handlar mest om att våga prova. Efter ett tag lossnar det.
Petra Örjegrens drivkraft är att utveckla andra. Hon känner tacksamhet, säger hon, för att hon får vara med och göra den här resan med sitt företag.
– Jag hörde talas om detta första gången på Vismas Kunskapsdagar. Och nu senast på FARs Branschdagar. Jag så tacksam att man får fara iväg och lyssna på det här. Vi måste vara med nu, annars blir det inget bra. Man märker ju att det fungerar, att det är bra. Jag får ett sms: 㪥Kan du söka rot på det där?https://vismaspcs.se/ditt-foretagande/byra/extern-kompetens-forstarker-stabilisator㫉. Javisst, säger jag. Det är så smidigt!
Hur viktigt är sociala medier för en redovisningsbyrå?
– Jätteviktigt. Vi skulle göra en pressrelease i samband med att vi fick ny ordförande. Jag tänkte: Sluta, vi kan väl inte hålla på med sånt trams. Men utan att vi betalade något fick 4000 visningar på pressmeddelandet varav 2000 på Facebook. Jättehäftigt!